نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 12:07

معوقه ۱۴ ماهه حقوق پزشکان قزوینی در پی بدعهدی تامین اجتماعی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: سازمان تأمین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است که این مهم سبب تعویق در پرداخت حقوق پزشکان دانشگاه شده است.

عبدالله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های حوزه درمان استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی چالش اصلی ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما در این حوزه بدهی سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه است که تاکنون به 300 میلیارد تومان رسیده و با توجه به اینکه 70 درصد درآمد دانشگاه از طریق خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به دست می‌آید، این بدهی بزرگترین چالش فعلی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

کشاورز ادامه داد: به دلیل تسویه نشدن بدهی تأمین اجتماعی در حال حاضر حقوق پزشکان متخصص ما 14 ماه عقب افتاده است و باید با مداخله مدیران استانی این بدهی هر چه زودتر به دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین پرداخت شود.

وی یادآور شد: با شرایط فعلی دو راه بیشتر نداریم؛ یکی اینکه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی را تعطیل کنیم و دوم اینکه هزینه خدمات خود را به صورت‌ نقدی از بیمه‌شدگان دریافت کنیم و به آنها فاکتور بدهیم تا خودشان حق بیمه را از تأمین اجتماعی دریافت کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین همچنین از بدهی 15 میلیارد تومانی این دانشگاه به شرکت‌های پشتیبان و تعمیرکننده تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی بدهکار هستیم.

کشاورز افزود: در ضمن بخشی از این بدهی هم مربوط به شرکت‌های توزیع‌کننده کیت و مواد مصرفی است و به همین خاطر به تأمین 15 میلیارد تومان اعتبار جهت سرویس و تعمیر تجهیزات و خرید کیت‌های آزمایشگاهی نیاز داریم.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 987915

مهمترین اخبار ایران و جهان: