نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 12:19

اقدام آمریکا و ناتو در تسلیح اوکراین بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند

سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که اقدام آمریکا و ناتو در تامین تسلیحات برای اوکراین با هدف حمله به خاک مسکو، به واکنش تلافی‌جویانه روسیه و استفاده از جنگ‌افزارهای قدرتمندتر می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویاچسلاو ولودین، سخنگوی دوما روسیه تاکید کرد که تامین و ارسال تسلیحات از آمریکا و ناتو برای اوکراین به منظور حمله به شهرها و تلاش برای اشغال خاک روسیه، به اقدام تلافی‌جویانه مسکو و استفاده از تسلیحات قدرتمندتر منجر خواهد شد.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: تامین تسلیحات تهاجمی برای رژیم کی‌یف به فاجعه جهانی می‌انجامد. اگر واشنگتن و کشورهای ناتو به تهدیدشان ادامه داده و سلاح‌هایی به اوکراین ارسال کنند که برای حمله به شهرهای امن و صلح‌طلب یا در تلاش برای اشغال اراضی ما استفاده شود، اقدامات تلافی‌جویانه مسکو را با سلاح‌های قدرتمندتر به همراه خواهد داشت.

قانونگذار ارشد روسیه استدلال‌ کشورهای دیگر درباره اینکه «قدرت‌های هسته‌ای در جنگ‌های منطقه‌ای هرگز از سلاح کشتار جمعی استفاده نمی‌کنند» را «غیرمنطقی» خواند و گفت: این قدرت‌ها هرگز با شرایطی مواجه نشده‌اند که امنیت شهروندان یا تمامیت ارضی آنها در خطر قرار داشته باشد.

وی از اعضای کنگره آمریکا، پارلمان آلمان، مجمع ملی فرانسه و سایر نمایندگان پارلمان‌های اروپایی خواست تا مسئولیت‌شان در قبال بشریت را درک کنند.

ولودین نوشت: واشنگتن و بروکسل با تصمیمات‌شان جهان را به سمت جنگی فاجعه‌بار و عملیات‌های نظامی سوق می‌دهند که با هرآنچه تاکنون دیده‌اند، کاملا متفاوت است؛ عملیات‌هایی که تاکنون در جریان آنها، تنها زیرساخت‌های نظامی و حیاتی رژیم کی‌یف هدف قرار گرفته‌اند. با توجه به برتری فناورانه سلاح‌های روسیه، سیاستمداران غرب که چنین تصمیماتی می‌گیرند باید درک کنند که این تصمیمات می‌تواند به فاجعه‌ جهانی منجر شود که کشورهای آنها را از صفحه جهان محو می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990215

مهمترین اخبار ایران و جهان: