نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 00:35

زیرساخت‌های هوشمندسازی فعالیت‌های شهری در اردبیل تامین می‌شود

اردبیل-شهردار اردبیل گفت: هوشمندسازی فعالیت های شهری در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون در حال تامین برخی زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری عصر سه‌شنبه در نشست دومین جلسه دادواره مطالبه‌گری با بیان اینکه هوشمندسازی فعالیت‌های شهری در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون در حال تأمین برخی زیرساخت‌ها هستیم، اظهار کرد: اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری در شهرداری نمونه‌ای از طرح هوشمندسازی است که با بودجه حدود ۲۰ میلیارد انجام دادیم و دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در عین حال نیز پیگیر ساماندهی تاکسیرانی از طریق هوشمندسازی هستیم تا مردم خدمات بهتری از حمل و نقل عمومی دریافت کنند و در تلاش هستیم این کار را در مدت ۹ ماه به سرانجام برسانیم و همچنین در کنار آن تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس هم با پافشاری و رفت و آمدهای متمادی توانستیم به ناوگان اتوبوسرانی اردبیل اضافه کنیم.

شهردار اردبیل در پاسخ به پرسش مطالبه‌گران در رابطه با تعبیه مکان‌هایی برای رفاه حال مادران صاحب نوزاد یا کودک، در پاساژها و مکان‌های عمومی و تفریحی تحت عنوان اتاق مادر و کودک افزود: سعی خواهیم کرد حدالامکان در برخی مراکز این مکان‌ها را طراحی نمائیم.

صفری در رابطه با ایجاد مجموعه بازیافت زباله و ساماندهی دفن زباله طالب قشلاقی و مدیریت نخاله‌های ساختمانی مدیریت حمل و نقل صحیح زباله‌ها بیان کرد: بازیافت زباله هم پس از یک سال رفت و آمد در حال عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه هستیم که دفن صحیح زباله اتفاق بیافتد و شیرابه‌های سرطان زا در محیط زیست رها نشود.

وی تصریح کرد: در مورد ساماندهی نخاله‌های ساختمانی هم که مسائل زیست محیطی ایجاد کرده بود، ۵ شرکت و منازل و ساختمان‌های تخریب شونده را ملزم کردیم با یکی از این شرکت‌ها قرارداد بسته و نخاله‌ها به مراکز مشخص شده در کنار مرکز دفن زباله انتقال یابد که در این زمینه ۲۲ هکتار زمین برای این کار خریداری شده است.

۸۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر اردبیل اضافه خواهد شد

شهردار اردبیل در رابطه با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز شهر به خصوص در حاشیه شهر گفت: در مورد افزایش سرانه فضای سبز موفق شدیم ۵۰ هکتار در محل دروازه آستارا در خروجی شهر برای تأسیس پارک جنگلی تهیه کنیم که در زمان تعطیلات مردم به سمت گردنه حیران سرازیر نشوند.

صفری ادامه داد: همچنین ۲۴ هکتار هم در ورودی شهر از سمت جاده خلخال برای فضای سبز اختصاص پیدا کرده و با احتساب ۶ هکتار پارک میر اشرف که در خرداد سال آینده تحویل خواهیم داد، جمعاً ۸۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر اردبیل اضافه خواهد شد که تحول مهمی در این زمینه خواهد بود.

وی در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت باغ شریعت و پادگان ارتش گفت: باغ شریعت با وجود شایعات مختلف حتی یک متر آن هم تغییر کاربری نخواهد شد و به عنوان پارک مشاهیر در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت اما در مورد پادگان ارتش سه جلسه برگزار شده است و در حال طراحی ویژه برای آن هستیم تا در بهینه‌ترین حالت ممکن از ظرفیت آن استفاده شود و حداقل در نظر داریم حدود ۱۵ هکتار از آن را به پارک تبدیل کنیم.

پیشنهاد جابجایی مدارس برای کاهش ترافیک شهری را به آموزش و پرورش داده‌ایم

شهردار اردبیل در مورد ساخت و افزایش پارکینگ عمومی در حلقه اوا ترافیک شهر و سازماندهی راه‌های ترافیک شهری و افزایش خدمات حمل و نقل عمومی در آن حلقه افزود: در مورد ترافیک شهری یکی از عوامل مهم این ترافیک به خصوص در زمان شروع و پایان وقت اداری وجود سه مدرسه دخترانه در چهارراه امام است که به آموزش و پرورش پیشنهاد داده ایم تا هر کجا که بخواهند مکان برای تأسیس مدرسه در اختیار شأن قرار دهیم تا این مدارس جابجا شوند و از ورود ۲۰۰۰ نفر دانش آموز به مرکز شهر جلوگیری شود و هنوز به نتیجه نرسیده است.

صفری با بیان اینکه در عین حال در حال تأسیس چند پارکینگ هستیم تا به ترافیک شهر کمک کنیم، گفت: پارکینگ ماشین‌های سنگین نیز در سه راه کورائیم زده شده و یک مورد هم نزدیک استادیوم علی دایی با همکاری یک نفر خیر در حال برنامه ریزی هستیم که انجام شود.

وی در پاسخ به سوال مطالبه‌گران در خصوص رویکرد شهرداری برای «رویداد ۲۰۲۳» افزود: عموماً برنامه‌ریزی برای این رویداد وظیفه اداره میراث فرهنگی است و باید برای چنین حرکتی حداقل ۲ سال قبل برنامه ریزی می‌شد با این وجود اعلان همکاری کرده ایم که هر موردی توسط میراث فرهنگی باشد ما مضایقه نخواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996359

مهمترین اخبار ایران و جهان: