نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 23:54

آمادگی علوم پزشکی لرستان برای همکاری با عراق در حوزه توریسم سلامت

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با کشور عراق در رابطه با جذب دانشجو و همچنین حوزه توریسم سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان با سرکنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق با تشریح توانمندی‌های و امکانات آموزشی، درمانی، دارویی، علمی و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: داشتن اعضای هیئت علمی توانمند، فضای آموزشی مناسب با داشتن دانشکده‌های، پزشکی، دارو سازی، دندان پزشکی، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی و توانایی در انواع اعمال جراحی از جمله جراحی قلب باز و عروق و… از جمله ظرفیت‌های این دانشگاه در استان است.

وی همچنین وجود دستگاه‌های پیشرفته و تجهیزات به روز در مراکز درمانی، فعالیت سه کارخانه داروسازی و سه کارخانه داروسازی گیاهی را از دیگر ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان برشمرد و گفت: این امر توانمندی را برای سطح رقابت آموزشی با سایر دانشگاه برای ما ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تاکید کرد: در این راستا که آمادگی داریم در رشته‌های پزشکی، دارو سازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی دانشجوی خارجی پذیرش کنیم و آماده همکاری با کشور عراق و اقلیم کردستان عراق هستیم.

نصراله رشنودی سرکنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست، اظهار داشت: توانمندی‌های دانشگاه بسیار قابل توجه است و اقدامات خیلی خوبی انجام شده است که پیشنهاد می‌کنم هیئتی از دانشگاه برای رایزنی و گفتگو با مقامات اقلیم به عراق سفر کنند تا با معرفی توانایی‌های علمی، آموزشی و درمانی و برقراری ارتباط لازم گام‌های مهمی در جذب دانشجو و توریسم درمانی بر داشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998515

مهمترین اخبار ایران و جهان: