نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:30

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و بازداشت شماری از فلسطینیان

منابع خبری از یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت شماری از فلسطینیان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان اشغالگر صهیونیستی  به مناق مختلف کرانه باختری یورش بردند و طی این یورش منازل فلسطینیان  را مورد تفتیش قرار دادند.

 به گزارش رسانه‌های فلسطینی نظامیان صهیونیست طی یورش به استان الخلیل برخی از قلسطینیان را  از جمله یک خبرنگار را  بازداشت کردند.

 نظامیان اشغالگر صهیونیست  به  شهر «بیت امر» یورش بردند و طی این یورش دو  آزاده فلسطینی از جمله «کرم یوسف اخلیل» (27 عاما) و«أمین عماد اصلیبی» را بازداشت کردند.

 همچنین نظامیان صهیونیستی به شهر «طمون» جنوب طوباس یورش بردند و دو آزاده فلسطینی  با نام های «عظمی حسین بنی عودة»  (47 ساله )، و« صدام محمد بشارات»  (22ساله ) را بازداشت کردند.

 در همین راستا، گردان‌های قدس-گردان جنین در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر صهیونیست که به اردوگاه جنین یورش برده بودند، خبر داد.

 

بر اساس این بیانیه، نظامیان اشغالگر صهیونیستی در اطراف فرودگاه جنین مورد تیراندازی مقاومت فلسطین قرار گرفتند و منجر به  تلفات   مالی شد.

 رسانه‌های فلسطینی همچنین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیل مستقیماً به سمت بیمارستان  شهید «خلیل سلیمان» در جنین تیراندازی کردند.

در  همین راستا  وزیر بهداشت  فلسطین  جنایت اشغالگران صهیونیست  در هدف قرار دادن بیمارستان و تهدید جان بیماران را محکوم کرد و  گفت که این حملات اولین حمله رژیم صهیونیستی  به کادر پزشکی و بیمارستان ها نیست.

وزیر بهداشت فلسطین در ادامه از از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواست تا برای حفاظت از امکانات پزشکی و بهداشتی که قوانین بین‌المللی حفاظت از آنها را حتی در زمان جنگ و درگیری تضمین می کند، مداخله کنند.

«وسام بکر»  رئیس بیمارستان شهید خلیل سلیمان  نیز به نوبه خود تأکید کرد که گلوله های نظامیان اشغالگر صهیونیستی  به پنجره های اتاق پرستاری اطفال و اتاق جلسات پزشکان اطفال نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: عنایت الهی از بروز هرگونه آسیب در بین بیماران اطفال و کادر درمانی و بهداشتی جلوگیری کرد.

 از سوی دیگر  ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز پنجشنبه نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز کردند.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

اخیرا «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برد که با موج گسترده محکومیت در سطح فلسطین و جهان اسلام مواجه شد و کشورهای جهان  خواستار پایان چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی صهیونیست ها شدند.

 این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی  صبح امروز پنجشنبه از شهادت دو فلسطینی در یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین  در کرانه باختری خبر دادند.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «جواد بواقته» معلم 57 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه  و «ادهم جبارین» (28 ساله) در جریان درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: کرانه باختری یک بشکه انفجاری است ارتش اسرائیل از 10 ماه پیش تلاش می کند که از این انفجار جلوگیری کند.

گفتنی است در شرایط کنونی بیش از 4700 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به‌سر می‌برند که 552 نفر از آنها محکوم به حبس ابد هستند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 986059

مهمترین اخبار ایران و جهان: