نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:46

۶ عنصر انقلابی مؤثر در استحکام نظام/دهه فجر فرصتی برای تبیین است

نائین_امام جمعه نائین با اشاره به ۶ عنصر انقلابی مؤثر در استحکام نظام گفت: بیان درست، دقیق و عمیق درباره عرصه مبارزه دائمی جریان حق با باطل امروزه از ضروری‌ترین وظایف هر فرد مومن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت علی علیه السلام، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین است؛ بیان درست، دقیق و عمیق در عرصه مبارزه دائمی جریان حق با جریان باطل، امروز یکی از مهمترین و ضروری‌ترین کارها است.

وی با اشاره به اینکه جریان باطل، قلب واقعیات و حقایق را به وسیله وارونه سازی، سیاه‌نمایی، بزرگنمایی مشکلات و کمبودها و ارعاب آفرینی هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: در چنین کارزاری، دشمن در ۶ عرصه باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، اتحادها و امید آفرینی‌ها مشغول به دشمنی است و متأسفانه عمده شکست جبهه حق در طول تاریخ در همین عرصه‌ها بوده است.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: دشمن باور مردم را نسبت به حق و اعتماد مردم را نسبت به ولی خدا و افراد جبهه حق هدف قرار می‌دهد و اراده مردم را در ادامه مسیر حق سست می‌کند و اعتماد مردم به نظام اسلامی را مورد خدشه قرار می‌دهد؛ اتحادها را از بین می‌برد و نتیجه آن، نا امیدی مردم از آینده نظام و انقلاب است.

نگاه ما باید به آینده انقلاب باشد

مطهرخو لازمه برخورد با این ضعف و جبران این ضعف را نگاه به آینده انقلاب عنوان و تصریح کرد: امروز نگاه ما باید به آینده انقلاب باشد چرا که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با بیانیه علمی و کارشناسی گام دوم، مسیر پیشرفت این انقلاب را برای ما ترسیم کردند و نگاه به آینده انقلاب باید بیش از نگاه به گذشته باشد.

وی با بیان‌اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یک بشارت و یک هشدار را در پی دارد، بیان کرد: بشارت بیانیه عبارت است از اینکه ادامه و آینده انقلاب قطعاً به دشواری گذشته نیست زیرا این انقلاب در طول حیات خود، امتحانات و ابتلائات سختی را پشت سر گذاشته و به لطف پروردگار این کشتی با قدرت و شدت با هدایت‌های مقام معظم رهبری در حال حرکت و پیشرفت است.

مطهرخو خطاب به دشمنان و بد خواهان گفت: واقعیت میدان حاکی از این مطلب است که این گونه نیست که انقلاب در میان وجود و عدم و تداوم و فروپاشی نوسان داشته باشد بلکه انقلاب به سطحی از اقتدار رسیده که دشمن باید فکر تغییر و براندازی نظام سیاسی این کشور را از فکر خود بیرون کند.

وی ادامه داد: اگر تا کنون دشمن این نظام سیاسی را در محاسبات و معادلات خود به رسمیت نشناخته‌اند، چاره‌ای جز به رسمیت شناختن نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند؛ البته تحقق این بشارت دارای شرایطی مانند دور کردن ترس و ناامیدی و حرکت مجاهد گونه و تلاش جهادی در شرایط تداوم این انقلاب است.

مطهرخو به هشدار در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در حال جنگ نامتقارن با استکبار جهانی هستیم و دشمن دارای ابزارهایی است که ما به آن دسترسی نداریم و برعکس، ما دارای ابزارها و امکاناتی مانند توکل به خدا، ایمان الهی، اعتماد به وعده‌های نصرت الهی و پیروزی نهایی هستیم که دشمن به آن دسترسی ندارد.

وی در ادامه گفت: ما دارای سه عنصر مهم انقلابی عبارت از مردم آگاه، بصیر، همیشه در صحنه، مقام و صبور، آموزه‌های اسلامی ناب محمدی و سوم، مرجعیت و رهبری در قالب ولایت فقیه هستیم و بدانید تا مادامی که این سه عنصر انقلابی باهم باشد و ما از این سه عنصر دفاع و حمایت کنیم، هیچ دشمنی با هر قدرتی نمی‌تواند به این نظام خدشه‌ای وارد کند.

امروزه تبیین صرف مسائل سیاسی کشور کافی نیست

مطهرخو با بیان اینکه هرچه این سه عنصر را تضعیف کند، باید با آن مقابله کرد، گفت: مقابله ما بیشتر تبیینی باشد و امروز صرف تبیین در مسائل سیاسی کشور کافی نیست؛ تبیین در اعتقادات و باورها و ارزشهای دینی، در زمینه حاکمیت دین، تبیین در اهداف و آرمان‌های انقلاب مانند استقلال و آزادی و جمهوریت و عدالت، تبیین واقعیات کشور، شناساندن دشمنان خارجی و جریان غیر انقلابی داخل نظام، تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی، تبیین موانع پیشروی و پیشرفت انقلاب مانند مدیران ناکارآمد و تفکر نئولیبرالی به اقتصاد و تولید، تبیین نفوذ، تبیین تقویت قانون اساسی، اندیشه مقاومت، جهاد کبیر، مذاکره با آمریکا، نماز، سبک زندگی، خانواده، ازدواج و تکثیر نسل، سیره شهدا، ارزش تعلیم و تعلم و معلم و موارد بسیار دیگر نیاز مبرم ما است‌.

وی ضمن تشکر از بسیج به سبب برگزاری برنامه‌های متعدد در دهه فجر و برگزاری برنامه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت مجازی و با اساتید گوناگون، به برخی از صدها دستاورد و پیشرفت دولت انقلابی در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: در زمینه‌های علمی و دانش بنیان، درمانی و دارویی، احیای کارخانه‌جات و واحدهای تولیدی تعطیل شده، پروژه‌های نیروگاهی و آبرسانی، نفتی و گازی، هوا فضا و نظامی، ریلی و ترانزیتی و دریایی، مقابله با فساد و رانت، بازگشت بیش از دو هزار و ۷۰۰ نخبه ایرانی به کشور به دلیل وجود زمینه رشد علمی، بازگشت کارخانجات بزرگی مانند آزمایش، ارج، نساجی مازندران، لبنیات اردبیل، ماشین سازی گچ ساران، هپکو و ده‌ها مورد دیگر به چرخه تولید و اشتغال آفرینی مجدد و صدها دستاورد و پیشرفت دیگر که قاعدتاً در این فرصت نمی‌توان به آنها پرداخت، از دستاوردهای دولت انقلابی است.

مطهرخو افزود: تمام بازی‌های دشمن برای باز داشتن کشور از تولید و پیشرفت است. طرح آبرسانی سنندج و خوزستان که از طرح‌های بزرگ خاورمیانه بوده است، ساخت پهپاد شهاب، ماهواره خیام و نور ۲، افزایش دو برابری وام‌های ازدواج و فرزندآوری دانشجویان، مبارزه با فساد مانند تخریب ۸۶ ویلای غیر مجاز حتی ویلاهای مدیران در بهبهان، آزاد سازی ۱۶۲ هزار مترمربع حریم ساحل قشم، آزادی سازی معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تومان از اراضی بستر رودخانه‌های لواسانات، حذف رانت‌ها و امضاهای طلایی برای دریافت مجوز، صدور برخط بیش از ۱۰۸ هزار مجوز کسب و کار، صدور بیش از یک میلیون مجوز از درگاه ملی مجوزها، رکورد کشف فرار مالیاتی از زمان قاجار تا امروز و صدها مورد دیگر در مقابله با فساد فقط و فقط طی یک سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اینها برکت دولت انقلابی و دولتی است که تمام وقت و تلاش خود را برای خدمت به مردم خرج می‌کند. البته که مشکلات بسیار است و ما تا قله و مطلوب بسیار فاصله داریم.

دولت در راستای حل مشکلات معیشتی مردم همت ویژه اختصاص دهد

مطهرخو اضافه کرد: دولت باید در حل مشکلات معیشتی مردم همت ویژه ای اختصاص دهند؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهادت می‌دهیم که این دولت شبانه روز مشغول به کار است.

وی به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نائین اشاره و خاطرنشان کرد: روز گذشته، وزیر صمت در شهرستان نائین حضور یافت و جا دارد از نماینده مردم شهرستان نائین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان به سبب حضور وزیر و جلسه با فعالان صنعتی و تولیدی تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: توجه رهبر انقلاب به صنعت و تولید همین برای ما بس و الگو باشد که ایشان در حسینیه خودشان دستور برگزاری نمایشگاه صنعتی را دادند و با فعالان اقتصادی جلسه برگزار می‌کنند و واقعیات را بسیار قوی تذکر می‌دهند.

مطهرخو ضمن امیدواری از نتایج مثبت سفر وزیر در شهرستان نائین، گفت: پیشنهاد دارم که مسئولان شهرستان در راستای نمایش محصولات صنعتی و معدنی که در این شهرستان تولید می‌شود، نمایشگاهی برگزار کنند چراکه مردم از بسیاری از صنایع و معادن بسیار ارزشمند ما، بی خبر هستند و با برگزاری چنین نمایشگاهی می‌توان آگاهی مردم در این راستا را افزایش داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017115

مهمترین اخبار ایران و جهان: