نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 19:06

وحدت تمام اقشار مردم رمز عزت و سربلندی نظام اسلامی است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هجمه های دشمنان علیه کشور از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: وحدت تمام اقشار مردم رمز عزت و سربلندی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر چهارشنبه در آئین گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به وطن که با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم در محل گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش نوشته پس از غلطی که مرتکب شد و منجر به شهادت حاج قاسم گردید از ترس جرأت خروج از منزل را ندارد و این قدرت و عزتی است که امام راحل (ره) برای ما به ارمغان آورد.

وی افزود: این در حالی است که در دوران طاغوت ما قدرتی نداشتیم و آمریکا ارباب بود و تمام وزارت خانه‌های ما در دست آنها بود و حتی یک امیر ارتش ما در آن زمان جرأت نداشت به یک گروهبان آمریکایی امر کند و امام خمینی (ره) در بهشت زهرا خطاب به ارتش فرمودند من می‌خواهم شما با عزت باشید.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) پس از دیدن بوسه شاه بر دست رئیس جمهور آمریکا با اینکه مخالف شاه بود اما بسیار ناراحت شد و بعدها فرمود من این قدر ناراحت شدم که تلخی‌اش الان هم وقتی فکر می‌کنم، در ذائقه‌ام هست که ما مبتلای به چه وضعی بودیم و چه اشخاص ضعیف النفس و نالایق بر ما حکومت می‌کردند.

علما گفت: امام خمینی (ره) همیشه قائل به وحدت بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری بر کلمه وحدت تاکید دارند و در اغتشاشات اخیر که فرمودند جوانانی که فریب خورده‌اند بچه‌های خودمان هستند و حساب آنها از لیدرهای اغتشاشات جداست.

وی ادامه داد: این وحدت باید در تمام ارکان نظامی و غیر نظامی کشور برقرار باشد و این رمز عزت و سربلندی ما است.

امام جمعه کرمانشاه در ادمه گفت: امام خمینی (ره) انقلاب را صادر کرد و امروز در کشورهای عربی انقلاب‌هایی رخ داده که منشأ تمام آنها انقلاب اسلامی ایران است و امروز ایران در دنیا مطرح است و خلیج فارس و تنگه هرمز تحت اشراف کامل سپاه و ارتش است و هیچ کشتی بدون اذن نیروها ی نظامی ما نمی‌تواند از آنجا عبور کند و این عزت را امام برای ما آورد.

علما بیان کرد: جهاد تبیین به شخص یا گروه خاصی تعلق ندارد و وظیفه همگان است که حقایق و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند تا جوانانمان در دام دشمن گرفتار نشوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013559

مهمترین اخبار ایران و جهان: