نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 14:26

۵ ورکشاپ فنی و حرفه‌ای در شاهرود برگزار شد/اعزام‌مربی به روستاها

شاهرود-رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر پنج ورکشاپ در این مرکز برگزار شده است، گفت: ارتقای شانس اشتغال و درآمدزایی هدف این طرح‌ها بود.

فاطمه زهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی ایام الله فجر نمایشگاه توانمندی مهارت آموخته‌های مراکز فنی و حرفه‌ای در سه مرکز خواهران، برادران و تخصصی کشاورزی از تاریخ شانزدهم لغایت بیستم بهمن ماه برگزار شد، بیان کرد: پنج ورکشاپ آموزشی رایگان در کارگاه‌های ثابت برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری ورکشاپ آموزشی در کمپ معتادان بهار زندگی ویژه بانوان رشته کسب و کار، دو ورکشاپ در صالح آباد و ابر حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، جشنواره شیر برنج و دسر سنتی مصادف با روز پدر و نمایشگاه توانمندی مهارت آموخته‌ها در شهر رویان مهمترین برنامه‌های اجرا شده دهه فجر هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود در پاسخ به این پرسش که این ورکشاپ ها و نمایشگاه‌ها چقدر می‌تواند به جذب علاقه مندان یادگیری مهارت کمک کند، تصریح کرد: از جمله مزیت این ورکشاپ ها در اینکه مردم از نزدیک با مربی و فضای کارگاه و محیط آشنا می‌شوند.

زهرابی اضافه کرد: مردم ساکن در این مناطق روستایی اصلاً از امکاناتی که فنی حرفه‌ای می‌تواند برای آنها دایر کند مطلع نیستند لذا این دوره‌ها فرصتی فراهم می‌سازد تا برای آموزش دوره‌های مختلف درخواست دهند.

وی ضمن بیان اینکه در ارائه آموزش‌های حوزه کشاورزی باید زیرساخت‌های لازم توسط ارگان مربوط فراهم شود، ابراز داشت: اگر مردم روستا بخواهند آموزش در روستا برگزار شود مربی حتماً حضور پیدا خواهد کرد به شرط آنکه فضای لازم برای رشته‌های مورد نظر فعال باشد.

رئیس فنی حرفه‌ای خواهران شاهرود ضمن بیان اینکه در حوزه شهری نیز اقدامات خاصی در حال انجام است، بیان کرد: اداره مسکن و شهرسازی یک سری سکونت گاه‌های جدید نظیر محلات شبدری، بیدآباد و غیره کم برخوردار از خدمات شهری را برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معرفی کرده است به این صورت که یکی از خانه‌ها در اختیار این سازمان گذاشته می‌شود تا هم محله‌ای‌ها از امکانات آموزشی استفاده کنند.

زهرابی ضمن بیان اینکه آموزش در رشته‌های جدید نظیر انرژی‌های خورشیدی پهپاد در مرکز برادران وجود دارد، تصریح کرد: مشکل اصلی این رشته‌های جدید در تجهیز کارگاه‌ها است که بسیار پر هزینه هستند و مخاطبان خاص و کمتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در شورای مهارت شهرستان به ریاست فرماندار شاهرود برای راه اندازی و تجهیز کارگاه‌های هزینه بر تصمیماتی گرفته شده است، افزود: این رشته‌ها و کارگاه‌ها به چهار کارگروه واگذار شده تا ظرفیت‌هایی که در خود دستگاه‌های اجرایی یا واحدهای صنعتی وجود دارد مهارت آموز بتواند کار را در محیطی واقعی با استاد کار تجربه کند و لذا متقاضیان به این واحدها معرفی و سپس آزمون گرفته و گواهینامه به آنها داده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036015

مهمترین اخبار ایران و جهان: