نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:10

جمهوری اسلامی در تعامل باکشورها از اصول مسلم خودعقب نشینی نمی کند

اراک- امام جمعه موقت اراک گفت: جمهوری اسلامی از اصول مسلم و خطوط قرمز خود به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا نگه داری نفس در همه امور است، گفت: جامعه‌ای که در آن تقوا حاکم باشد به کمال خواهد رسید و قله‌های بلند را فتح می‌کند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه مغفرت، رحمت، برکت و نعمات الهی است و خداوند متعال این ماه را برای کمال، سعادت و تکامل انسان‌ها قرار داده است.

وی با اشاره به برکات روزه گرفتن گفت: روزه آثار خود را در تمام امور مادی و معنوی خواهد گذاشت و آثار روحی، روانی و بهداشتی اثبات شده است و علاوه بر اینکه انسان را از گناهان پاک می‌کند آثار معنوی بسیاری برای افراد و جامعه خواهد داشت.

عبداللهی افزود: کسانی که در دنیا روزه دار واقعی هستند در قیامت مورد مغفرت و آمرزش قرار خواهند گرفت و کسانی که روزه دار بودند در قیامت عطش نخواهند داشت.

وی ادامه داد: روزه برکات مادی و معنوی بسیاری برای افراد و جامعه خواهد داشت و رحمت واسعه الهی شامل حال روزه داران می‌شود و البته باید آداب مهمانی ماه خداوند را رعایت کنیم تا برکات فراوان آن شامل حالمان شود.

امام جمعه موقت اراک با تبریک سال جدید و بهار طبیعت بیان کرد: عید به معنای جاری بودن رحمت و عظمت خداوند متعال است و به معنای عبرت گرفتن از بهار طبیعت است که خداوند چگونه حیات را به طبیعت باز می‌گرداند و زنده می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت دید و بازدید اقوام در ایام نوروز و دستگیری نیازمندان گفت: اسراف و رفتارهای زننده در ایام نوروز به شدت نهی شده است و باید توجه داشت و مراقبت کرد.

عبداللهی با اشاره به توافق ایران و عربستان بیان کرد: سیاست فعال دولت سیزدهم در عرصه خارجی موجب شد توافقی ۳ جانبه شکل بگیرد و البته از اینگونه توافقات در طول تاریخ انقلاب زیاد داشتیم و طرف های خارجی باید به عهد و پیمان خود وفادار باشند.

وی افزود: ایران اسلامی با توجه به توصیه‌های امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری به جز کشورهای فاسد، ظالم و رژیم جعلی صهیونیستی با کشورهای دیگر و خصوصاً کشورهای اسلامی ارتباط خواهد داشت و این توافق قطعاً برکات فراوانی برای هر دو کشور اسلامی دارد.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به وحشت غربی‌ها از توافق ایران و عربستان گفت: دشمنان از استقلال کشور هراس دارند و نمی‌خواهند ایران قوی محقق شود و لذا به هر بهانه از به دنبال تخریب و ماجراجویی علیه ایران هستند.

وی با بیان اینکه عربستان نیازمند توافق با ایران است و ایران هم از این توافق و رابطه با کشورهای اسلامی استقبال می‌کند، گفت: البته جمهوری اسلامی از اصول مسلم و خطوط قرمز خود به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهد کرد و پایبند با ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های نظام اسلامی است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: وعده خداوند متعال پیروزی اسلام است و این یک امر قطعی مسلم است و لذا همه باید برای پیروزی اسلام و برافراشتن پرچم اسلام تلاش کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097659

مهمترین اخبار ایران و جهان: