نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 11:19

ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری اولویت برنامه‌های سپاه است

مهدی‌شهر- معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه گفت: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با هدف توانمندسازی اقشار مختلف، اولویت جهاد سازندگی سپاه پاسداران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید ضیاالدین حزنی صبح چهارشنبه در همایش تجلیل از گله داران، شبانان و عشایر استان سمنان به میزبانی مجموعه کلاهدوز شهمیرزاد ضمن بیان اینکه عشایر نقش ویژه ای در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، تاکید کرد: شهدای شاخصی از این قشر به انقلاب تقدیم شد.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تاکید داشت: ولایت مداری و وفاداری به انقلاب از مهمترین شاخصه‌های عشایر کشور است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در دست اجرا قرار دارد، تاکید کرد: کارهای مهمی در کشور در زمینه توانمند سازی و ایجاد اشتغال عشایری و روستایی در حال انجام است.

حزنی با بیان اینکه در کشور ۶۳ میلیون دام سبک وجود دارد و استان سمنان در این شاخص جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است، گفت: در حوزه دام سنگین نیز در کشور هشت میلیون رأس دام شناسایی شده و استان سمنان رتبه بیست و پنجم را دارد.

وی با بیان اینکه خش مهمی از امنیت غذایی کشور در گرو فعالیت عشایر است، افزود: توجه به این قشر و همچنین رفع مشکلات آنها با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد. در این راستا همچنین یکی از اهداف همایشی که امروز در آن قرار داریم، برپایی میز خدمت برای عشایر و گله داران و رفع مشکلات این قشر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094215

مهمترین اخبار ایران و جهان: