نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 13:02

بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اسکان یافتند

تبریز-معاون گردشگری اداره ک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اسکان ۶۲۲ هزار و ۸۳۹ مسافر در مراکز اقامتی استان در بازه زمانی ۱۶ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد کل مسافران اسکان یافته ۱۱۵ هزار و ۲۸۳ مسافر در مراکز اقامتی رسمی و ۵۰۷ هزار و ۵۵۶ مسافر نیز در مراکز اقامتی غیررسمی استان اسکان یافته اند.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۲۵ هزار ۳۳۳ نفر در هتل‌ها، ۲۹ هزار ۷۲۳ نفر در مهمانپذیرها، ۱۷ هزار ۹۲۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها، چهار هزار و ۵۹۶ نفر در مدارس، ۱۷ هزار ۷۹۲ نفر در مهمانسراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی و ۱۹ هزار و ۹۱۴ نفر نیز در اماکن بومگردی استان اسکان داده شده اند.

بایرام زاده گفت: در مراکز غیر رسمی شامل خانه مسافر، خانه اقوام و آشنایان نیز ۵۰۷ هزار و ۵۵۶ نفر اسکان یافته اند و در مجموع بیش از ۶۲۲ هزار نفر طی ۱۶ روز گذشته استان اسکان داده شده اند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پذیرش گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: آمار بازدید از موزه‌هایی که امکان بلیت فروشی در آنها وجود دارد بیش از ۵۱ درصد رشد داشته و این افرایش طی امروز و دیروز بیش از سایر روزها بوده است.

بایرام زاده ادامه داد: روستای کندوان، کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده و مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی استان قرار گرفته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1105815

مهمترین اخبار ایران و جهان: