نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 15:33

امیدیان: امیدوارم مزد زحمت ۲ ماهه را مقابل تراکتور بگیریم/ اشتباهات داوری به ضرر ما مشهود بود

مربی تیم فوتبال پیکان ابراز امیدواری کرد، این تیم در دیدار فردا مقابل تراکتور مزد زحمات دو ماه اخیرش را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جلال امیدیان که در غیاب مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور در هفته دوازدهم لیگ برتر شرکت کرده بود، درباره این بازی اظهار داشت: با توجه به وقفه طولانی که در برگزاری لیگ افتاد، کادر فنی ما سعی کرد برنامه‌ریزی و طراحی خوبی داشته باشد تا در یکسری آیتم‌ها تیم را ارتقا دهیم. ما یک تیم جوان و پُرتلاشی داریم که به این باور رسیده است که شاید از لحاظ هزینه توان رقابت با برخی تیم‌ها را نداریم، اما راز رقابت این است که محکوم به تلاش و اتحاد هستیم. امیدوارم فردا مزد زحمت دو ماه اخیرمان را بگیریم. همه می‌دانند مجتبی حسینی تیم جوانِ پُرتلاش و جنگنده تربیت کرده است که معتقدم اگر یکسری اشتباهات داوری نصیبش نشود حرف برای گفتن زیاد دارد.

وی ادامه داد: من به سرمربی تیم تراکتور هم خوش‌آمد می‌گویم. تراکتور تیم قابل احترامی است. خیلی دوست داشتیم مشکل بدون تماشاگر بودن بازی‌ها حل شود و تراکتور که تیم پُرتماشاگری است از حمایت تماشاگردانش استفاده کند. تراکتور تیم خوب و باتجربه‌ای است و به بچه‌ها هم گفتیم از دقیقه یک تا 90 باید با تمرکز بالا باشند تا از حریف ضربه نخوریم.

«تعطیلات لیگ باعث شد تا یکسری از تیم ها از این بابت ضربه بخورند.»، مربی تیم پیکان در پاسخ به این سوال تصریح کرد: برای ما هم خیلی سخت بود؛ دو ماه تیم را در آن شرایط نگه داشتن سخت است. ما از تهران اصلاً بیرون نرفتیم و سعی کردیم در حد توان مان یک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. در بخش‌هایی که ضعف داشتیم سعی کردیم تیم را بهتر کنیم اما امیدوارم دیگر وقفه‌های اینچنینی در لیگ ایجاد نشود.

مربی تیم پیکان در پاسخ به سوالی درباره تغییر سرمربی تراکتور گفت: بله ما شناخت‌مان از تیم قبلی تراکتور و سیستم و چینش این تیم بوده است. قطعاً یکسری تغییرات دارند، سعی کردیم بیشتر به تیم خودمان بپردازیم و نقاط ضعف‌مان را بپوشانیم. بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و خیلی امیداوریم فردا مزد زحمات دو ماهه خودمان را بگیریم.

امیدیان درباره مشکلات داوری در بازی های قبل پیکان گفت: ما اگر از دو بازی آخر چهار امتیاز داشتیم الان شرایط مان خیلی بهتر بود. در بازی فردا مهدوی داور با تجربه‌ای است و این بازی نمی‌تواند برای او سخت باشد. ما از داوری ضربه خوردیم، چون یک تیم جوان هستیم و تماشاگر آنچنانی نداریم تا فشار روی داوری باشد. ما فقط می‌خواهیم همان اتفاقی که در زمین رخ می‌دهد برای ما بیفتد؛ نه اینکه 50 - 50 به سمت دیگر برود! این یک واقعیت است که ما تماشاگر نداریم ولی دو بازی آخر همه دیدند اشتباهات داوری خیلی به ضرر ما مشهود بود.

وی در واکنش به سوالی درباره اینکه او به عنوان یک مربی جوان چه درسی از جام جهانی 2022 قطر گرفته است،‌ گفت: هر بازی برای ما یک درس بود. همه بازی‌ها را هم دیدیم. با بچه‌ها هم صحبت کردیم. به نظرم بیشتر اتفاقاتی که در جام جهانی افتاد حول همین موضوع بود که در تمام دقایق بازی بتوانید با توان بدنی بالا بازی کنید. برای همه ما یک درس بود. فلسفه حسینی هم از قدیم این بوده که با یک‌سری جوان کار کرده که بتوانند دوندگی خوبی داشته باشند و پرس از جلو داشته باشد.

مربی تیم پیکان در خصوص اینکه سامان فلاح تنها نماینده پیکان در تیم ملی در آستانه جام جهانی خط خورد و از لحاظ روحی در چه شرایطی قرار دارد، عنوان کرد: فلاح پسر قوی است و با اینکه می‌توانست در لیست باشد، متأسفانه در آن لیست چهار دروازه‌بان و 25 نفر به جام جهانی رفتند. سامان فلاح باید دیده می‌شد؛ البته سامان فلاح‌ها. من همیشه مثال می‌زنم، ابوالفضل جلالی در استقلال در آن برهه کمتر بازی می‌کرد اما در جام جهانی توانست به تیم ملی کمک کند. در لیگ ما هم بازیکن جوان که به تیم ملی کمک کند، بود ولی به هر حال سرمربی تیم ملی آنطور تشخیص داد. سامان مسیر طولانی پیش‌رو دارد و مطمئنم راهش را پیدا می کند و به درجات بالا می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 920115

مهمترین اخبار ایران و جهان: