نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 16:48

میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در روز میلاد حضرت زینب (س)

همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب (س)، حرم مطهر رضوی با ویژه برنامه‌هایی میزبان زائران و مجاوران در این قطعه بهشتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خادمان آستان قدس رضوی به مناسبت گرامی‌داشت ولادت باسعادت حضرتمیزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در روز میلاد حضرت زینب (س) زینب کبری (س) پرستار بزرگ عاشورا، با فضاآرایی صحن و سرای رضوی و پیش‌بینی تمهیدات لازم آماده میزبانی کریمانه از خیل ارادتمندانی است که برای پابوسی حضرت رضا (ع) و شرکت در مراسم این عید خجسته به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

فضاآرایی ویژه میلاد در حرم مطهر رضوی

کتیبه‌های عمودی شادباش عید در صحن‌های مختلف به ویژه در دو طرف ورودی‌های صحن‌ها نصب شده است تا بشارت‌دهنده این روز خجسته باشد. همچنین یک کتیبه بزرگ مناسبتی مزین به عبارت «السلام علیک یا زینب الکبری (س)؛ پرستار کربلا» بر بلندای ایوان طلای صحن آزادی چشم‌نوازی می‌کند.

ریسه‌های رنگی و نورانی نیز در صحن‌های مختلف در شب و شامگاه میلاد فرخنده حضرت زینب (س)، روشنی‌بخش دل‌های دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در این حریم آسمانی خواهد بود.

همچنین صحن و سرای رضوی با شاخه و بوته گل‌های فصلی به ویژه در آب‌نماهای صحن‌های آزادی و گوهرشاد، ورودی تشریفات و جایگاه‌های برگزاری مراسم میلاد همچون رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالحجه و مسجد گوهرشاد گل آرایی شده است.

پذیرایی با چای متبرک

چایخانه‌های حضرت رضا (ع) نیز در ایام ولادت حضرت زینب (س) با توزیع چای متبرک پذیرای عموم شیفتگان حرم ملائک پاسبان رضوی از ساعت ۱۵ تا ۲۳ است.

بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز آماده خدمت‌رسانی به دلدادگان انیس النفوس (ع) در این میلاد باسعادت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890359

مهمترین اخبار ایران و جهان: