نیوز سیتی!
17 آذر 1401 - 18:09

جمعیت داوطلبان هلال‌احمر به ۲ میلیون نفر رسید

مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر گفت: ر حال حاضر در کشور ما جمعیت داوطلبان رسمی هلال‌احمر به ۲ میلیون نفر رسیده و به این ترتیب ۲ درصد داوطلبان کل دنیا در جمعیت هلال‌احمر ایران مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرهاد ارجمندی امروز در همایش گرامیداشت و تجلیل از اعضای داوطلب و خیران هلال‌احمر استان قزوین که در سالن اجتماعات کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: صاحبان اصلی جمعیت هلال‌احمر داوطلبان هستند و در جای‌جای اساس‌نامه جمعیت هلال‌احمر هم به وضوح بر اهمیت حضور داوطلبان و ساختار داوطلب‌محور هلال‌احمر تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در کل دنیا 100 میلیون نفر داوطلب صلیب سرخ و هلال‌احمر داریم، گفت: در حال حاضر در کشور ما جمعیت داوطلبان رسمی هلال‌احمر به 2 میلیون نفر رسیده و به این ترتیب 2 درصد داوطلبان کل دنیا در جمعیت هلال‌احمر ایران مشغول به فعالیت هستند.

ارجمندی اضافه کرد: از این 2 میلیون نفر حدود 600 هزار نفر داوطلب یعنی 30 درصد از جمعیت کل داوطلبان ما در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کار می‌کنند و 70 درصد هم یعنی یک میلیون و 400 هزار نفر داوطلب هم عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هستند که از نظر سنی بین 18 تا 35 سال سن دارند.

وی با اشاره به نقش داوطلبان هلال‌احمر در مقابله با موج همه‌گیری بیماری کووید-19 گفت: بخش بزرگی از کمک به وزارت بهداشت و درمان در ایام پاندمی کرونا به عهده داوطلبان هلال‌احمر بود و توانستند در قالب طرح سلامت‌یار به اتمام موج همه‌گیری این ویروس منحوس کمک بزرگی کنند.

کلینیک‌های درمانی بین‌المللی هلال‌احمر ایران افزایش می‌یابند

مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح نذر آب و اعطای خدمات به مناطق محروم و کم‌برخوردار توسط داوطلبان هلال‌احمر افزود: همچنین در نقاط محروم کشور مانند روستاها که دسترسی کمتری به خدمات هلال‌‌اخمر دارند، خانه‌های هلال احداث شده که در این خانه‌ها داوطلبان ما با آموزش شیوه‌های امدادرسانی آمادگی لازم در اهالی روستاها برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و فراهم کردن مقدمات ورود به مدرسه طرح ارمغان مهر را اجرا کرد، گفت: همچنین طرح‌های مختلفی مانند هلال رحمت برای کمک به نیازمندان اجرا شد و بانک امانات تجهیزات پزشکی هم در استان‌ها توسط جمعیت هلال‌احمر احداث شد که این بانک امانات در ایام کرونا به بسیاری از مردم محروم کمک زیادی کرد.

ارجمندی با اشاره به وجود 11 کلینیک و پلی‌کلینیک هلال‌احمر جمهوری اسلامی در 3 قاره مختلف جهان ادامه داد: برنامه جمعیت هلال‌احمر افزایش کلینیک‌های پزشکی و درمانی در نقاط مختلف دنیا است و در این زمینه از ظرفیت خیران داخل و خارج از کشور استفاده خواهد کرد. 

لزوم شفاف‌سازی آمار داوطلبان هلال‌احمر قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین هم در این مراسم با ذکر اینکه ساختار جمعیت هلال‌احمر بر اساس داوطلبان ایجاد شده است، گفت: حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه یکی از اهدافی است که باید توسط سازمان داوطلبان هلال‌احمر دنبال شود تا به درد و رنج بخشی از مردم ما که درگیر فقر و مشکلات معیشتی هستند، پایان داده شود.

حسین خوئینی افزود: داوطلبان هلال‌احمر استان قزوین پیشران فعالیت‌هایی هستند که در حوزه حمایت‌های معیشتی و درمانی از محرومان انجام می‌شود و در این حوزه نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم تا به تحقق اهداف آرمانی جمعیت هلال‌احمر نزدیک‌تر شویم.

وی ترویج فرهنگ ارائه خدمت عام‌‌المنفعه را از اولویت‌های جمعیت هلال‌‌احمر استان قزوین برشمرد و گفت: در استان قزوین بحشی از آمار داوطلبان نیازمند به شفاف‌سازی دارد و باید پایشی صورت بگیرد تا ظرفیت ما در این بخش مشخص شود تا در صورت امکان بتوانیم نسبت به اعلام فراخوان‌های جدید برای گرفتن اعضای داوطلبی جدید اقدام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 901859

مهمترین اخبار ایران و جهان: