نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 18:29

خزعلی: تدوین برنامه جامع زنان سرپرست خانوار در دستورکار دولت قرار دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: تدوین برنامه جامع زنان سرپرست خانوار را پیگیری کردیم و مصوبه آن در حال اصلاح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در ابتدای سخنرانی با ارائه گزارشی یک ساله از این معاونت، گفت: در معاونت زنان باید با نیرو و بودجه کم انتظارات زیادی را برآورده کنیم و باید این کار را پیش ببریم.

وی افزود: تلاش کردیم معاونت امور زنان بتواند تأثیرگذار باشد و صدای اقشار مختلف را بشنود و نشست‌های مختلفی را با دیدگاه‌های مختلف نیز برگزار کردیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: تلاش کردیم تحرکی برای پیگیری امور زنان در دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

خزعلی ادامه داد: برای اولین بار در سفرهای استانی اعتبارات ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفته شد و پیگیر اجرای این مصوبات نیز هستیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: ساختار زنان و تأسیسات مشاورین در این دولت ارتقا پیدا کرد و مشاورین در حکم معادل معاون وزیر یا مدیرکل تعیین شدند و مقرر شد در همه شوراهای تصمیم‌گیری مشاورین زنان وجود داشته باشند.

وی افزود: تدوین برنامه جامع زنان سرپرست خانوار را نیز پیگیری کردیم و مصوبه آن به کمیسیون رفته و در حال اصلاح است، کار دیگری که کردیم این است که ارتباطات مردمی در معاونت زنان را نیز گسترش دادیم.

خزعلی در پاسخ به سؤالی راجع‌به اینکه چه مسائلی از زنان در دولت اخیر بررسی شده است، گفت: در این مدت اشتغال زنان، زنان سرپرست خانوار، ارتقا رتبه و رتبه‌بندی فرهنگیان، بیمه سلامت و زنان باردار انجام شد.

وی افزود: مسئله اشتغال زنان سرپرست خانوار را پیگیری کردیم، به طوری که هم تسهیلات دادیم و هم پیگیر اشتغال آن‌ها بودیم.

خزعلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در عرصه سیاسی چهره جدی زنان نداریم، گفت: این سؤال بنده هم هست، اما باید در این زمینه هم خانم‌ها فعالیت بیشتری انجام‌ دهند و هم آقایان توجه بیشتری به زنان داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه دولت توجه ویژه‌ای دارد و رئیس‌جمهور برای اولین بار در شوراهای عالی، زنانی را منصوب کردند و اتفاق بسیار مثبتی بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش عنوان کرد: بچه‌هایی که معترض هستند را بچه‌های خودم و هنوز خودم را دانشجو می‌دانم، در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی دانشگاه مشارکت داشتم و یکی از لذت‌بخش‌ترین روزهای من روزهای دانشگاه است.

خزعلی افزود: من محرومیت را چشیدم و سعی داشتم قدمی در این زمینه بردارم. یکی از مسائلی که باعث تبعیض و محرومیت می‌شود، مسائل فرهنگی است که در جامعه حاکم است و باید همه کمک کنند این فرهنگ اصلاح شود.

خزعلی ادامه داد: بحث کودک‌همسری را از روزهای نخست دولت مطرح و عرض کردم که با بالغ‌همسری موافقم و معتقد به بالغ بودن هستیم و کسانی که قبل از سن قانونی ازدواج کنند، باید قانون رشد را دریافت کنند.

وی افزود: هر کشوری قوانین مربوط به پوشش را دارد و با توجه به نوع باورها، نوع پوشش را تعیین می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: در‌ گذشته نیز اعلام کردم که چیزی به عنوان گشت ارشاد نداریم، بلکه پلیس امنیت اخلاقی داریم.

خزعلی همچنین در ادامه به موضوع اقامت فرزندش در خارج کشور نیز اشاره کرد و افزود: فرزند بنده دوتابعیتی نیست، بلکه مدتی برای کار رفته بود و الآن نیز به کشور بازگشته است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 898615

مهمترین اخبار ایران و جهان: