نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 09:44

امام خمینی، منادی بزرگی آزادی زن

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنقرو کلیایی گفت: امام راحل (ره) حضور زنان و بانوان در صحنه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی و... را بعنوان یک افتخار می‌دانستند، ایشان معتقد بودند که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند.

حجت‌الاسلام یعقوب تیشه‌کنی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنقرو کلیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: اسلام برای زنان جایگاه خاص و والایی قائل شده است و بر خلاف مکاتب غربی که زن را به‌عنوان برده و کالا می‌داند شأنیت و انسانیت زن را مورد تاکید و عنایت قرار داده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی است زنان را در جامعه به‌عنوان الگو معرفی کرده و بفرمود امام عظیم‌الشان «زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند» و زنان باید علاوه‌ بر نقش مهم و اصلی خود که  مادر بودن است در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.‌‌.. جامعه حضور فعال و همه جانبه داشته باشند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنقرو کلیایی تصریح کرد: زنان در جامعه نقش سازنده و ارزنده‌ای دارند و می‌توانند در اعتلا و یا افساد جامعه موثر باشند و زنی می‌تواند موفق و الگو باشد که تعالیم و دستورات اسلام را سر لوحه خود قرار دهند.

وی گفت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) در باره شخصیت زن به عنوان مادر تاکید دارند که: «دامن مادر بهترین مکتب است و بزرگ‌ترین مدرسه‌ای است که بچه در آن جا تربیت می‌شود» زمانی یک فرزند موفق و اثرگذار خواهد بود که در دامن مادرانی تربیت یافته باشند که مقید به دستورات الهی باشند و حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای ما از جمله افرادی بودند که در دامن مادران پاک و عفیف تربیت شدند که توانستد با جانفشانی‌های خود اسلام را حیات دوباره ببخشند و دامن مادران را می‌توان مکتبی برای تربیت فرزندان صالحی دانست که مدافع مکتب اسلام هستند.

تیشه‌کنی با اشاره به اینکه در سیره حضرت امام(ره) نشان می‌دهد حضور زنان و بانوان در صحنه‌های فرهنگی،  نظامی، سیاسی  و... بعنوان یک افتخار می‌دانند، افزود: ایشان معتقد بودند که زنان باید دوشادوش مردان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: زنان باید با حفظ موازین شرعی و اصول دین و در چارچوب قوانین انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب در کشور در کنار مردان فعالیت و در زمینه‌های مختلف علمی نقش‌آفرینی کنند تا افتخاراتی برای ملت کسب کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1260659

مهمترین اخبار ایران و جهان: