نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 10:02

طلب 30 هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران از دولت

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: دولت تاکنون 30 هزار میلیارد تومان طلب کشاورزان در خصوص خرید تضمینی گندم را پرداخت نکرده و این به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیقلی ایمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شورای قیمت‌گذاری در شهریور ماه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۳ هزار تومان اعلام شد و در ادامه هزینه‌های تولید به شدت بالا رفت و گندم کاران معترض این قیمت بودند.

وی ادامه داد: در نهایت در بهمن ماه تقاضای تجدید نظر نرخ گندم و سایر محصولات را داشتیم که وزیر وقت قبول کرد اما تشکیل جلسات به دلایلی به تاخیر افتاد و در نهایت یک مکاتبه‌ای با رئیس جمهور داشتیم که رئیس جمهور دستور بازنگری قیمت را دادند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران خاطرنشان کرد: اما سرپرست وزیر جهاد کشاورزی هنوز از این دستور تمکین نکرده و هنوز جلسه تشکیل نشده است.

ایمانی بیان کرد: در حال حاضر مراکز خرید تضمینی گندم در استان گلستان گندم را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هزینه حمل و نقل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و بسیاری از مراحل تولید نیز با افزایش هزینه همراه بوده که به هیچ عنوان قیمت خرید تضمینی فعلی گندم برای کشاورز به صرفه نیست و با این شرایط اشتیاق کشاورزان برای کاشت کالاهای اساسی برای سال آینده کم خواهد شد.

ایمانی در پایان تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید تضمینی گندم وجود دارد این است که دولت تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب کشاورزان در خصوص خرید تضمینی گندم را پرداخت نکرده و این به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246315

مهمترین اخبار ایران و جهان: