نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 14:41

فارس من| درخواست برخورد با کشف حجاب در پارک ملت مشهد

درخواست برخورد با کشف حجاب علنی در پارک ملت مشهد در صفحه «فارس من» تاکنون توسط بیش از 2 هزار نفر امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پویش‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» حاکی از آن است که بسیاری از مردم نسبت به عدم توجه به رعایت حجاب اسلامی و کشف حجاب علنی در اماکن عمومی گله‌مند هستند.

۲۷ اردیبهشت ماه، یعنی حدود ۲۰ روز پیش، پویشی با عنوان «برخورد با کشف حجاب در پارک ملت مشهد» در صفحه «فارس من» به ثبت رسید که این درخواست تا ظهر امروز توسط ۲ هزار و ۶۳ نفر امضا شده است. در این پویش فقط یک جمله نوشته شده و مخاطبی در درخواست خود گفته«کشف حجاب علنی در پارک ملت مشهد را پیگیری کنید.» همین جمله کوتاه اما واکنش برخی مخاطبان را در پی داشته و در پیام هایی که در ادامه این پویش نوشته شده، بسیاری از مردم از کشف حجاب علنی در اماکن عمومی مانند پارک ملت مشهد گلایه کرده اند.

ثبت کننده پویش: هیچ مسئولی برای تذکر نسبت به بی حجابی در پارک ملت حضور ندارد

با عبور تعداد امضاهای پویش مقابله با کشف حجاب علنی در پارک ملت مشهد از هزار امضا، سراغ ثبت کننده این پویش رفتیم. آقای آشفته در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار می کند: دفتر کارم در نزدیکی پارک ملت است و هرروز، موقع رفت و آمد در پارک، افرادی را می بینم که کشف حجاب کرده اند و بدون هیچ نگرانی به راه خود ادامه می دهند.

وی ادامه می دهد: نکته تلخ این ماجرا هم ججایی است که متاسفانه هیچ تذکری از طرف مسئولان و نگهبانان پارک به افراد بدون حجاب داده نمی شود. 

ثبت کننده درخواست مقابله با کشف حجاب می گوید: در برخی گوشه های پارک، بنرهایی درباره کشف جاب نصب شده اماتا الان ندیده ام که مسئولی در پارک حضور داشته باشد و به افرادی که کشف حجاب کرده اند، تذکر دهد.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد: برای شیوه صحیح برخورد با کشف حجاب به کمک همه دستگاه ها و تشکل های مردمی نیاز داریم

در ادامه این گزارش، معاون فرهنگی شهرداری مشهد به خبرنگار فارس می گوید: در بحث عفاف و حجاب، برنامه های ایجابی مختلفی در مناسبت ها برگزار می کنیم. مثلا چندروزپیش مراسمی در کنار قبور شهدای گمنام در پارک ملت داشتیم. اما برای تذکر لسانی درباره عفاف و حجاب، شهرداری ورود نمی کند و دستگاه های دیگری فعالیت می کنند وشهرداری برای پشتیبانی از تشکل ها و... هرگونه کمک و حمایتی می کند.

یوسف اسماعیل زاده ادامه می دهد: هرچند که پارک ملت در محدوده مدیریت شهری است اما توسط همه مردم استفاده می شود و با توجه به این که برای موضوعات عفاف و حجاب لازم است همه مردم و دستگاه ها پای کار بیایند ما در کنار حمایت از دستگاه های مسئول، برای تبلیغ غیر مستقیم و برگزاری برنامه های مختلف تلاش می کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد درباره برخورد انتظامات و نگهبانان پارک ملت با افراد بدون حجاب می گوید: انتظامات ما تا حدودی این کار را انجام می دهد اما این جنبه پشتیبانی دارد.  موضوع عفاف و حجاب یک موضوع پیچیده است و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. درباره شیوه برخورد صحیح با کشف حجاب در پارک ملت هم به حضور مجموعه های مردمی نیاز داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: ایستگاه های گفت وگو درباره حجاب را دایر کرده ایم

در ادامه این گزارش هم مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار می کند: از مدت ها پیش، برنامه های تشکل محور درباره عفاف و حجاب را داریم. در این برنامه، ایستگاه هایی در مکان های مختلف ایجاد می شود  و با افراد مختلفی و شهروندان محترم درباره عفاف و حجاب، گفت و گو می کنیم.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ادامه می دهد: یکی از این ایستگاه ها در پارک ملت قرار دارد که با کمک مجموعه های مردمی برگزار می شود. این ایستگاه ها هرروز نیستند و به صورت مناسبتی فعالیت دارند. ما اکنون ۲۰ ایستگاه را به صورت چرخشی در خیابان ها، پارک ها قرار داده ایم و این همان طرحی است که شهید دوست محمدی شروع کرد و همچنان ادامه دارد. چون نتایج خوبی هم داشته است. 

مدیر کل تبلیغات خراسان رضوی خاطرنشان می کند:  درباره موضوع عفاف و حجاب چند کار را به صورت ثابت انجام می دهیم. از جمله گفتمان های دینی که در مدارس به خصوص مدارس دخترانه انجام می شود. همچنین نشست های تخصصی را به صورت تشکل محور  داریم که با حضور اساتید ملی و استانی برگزار می شود و نمایشگاه عفاف و حجاب، تفسیر سوره نور در پایگاه های تفسیری، تولید کلیپ  و فعالیت های رسانه ای و... در حال انجام است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265959

مهمترین اخبار ایران و جهان: