نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 09:43

تهیه ۳۰ درصد بسته‌های معیشتی ایام کرونا از محل نذورات امامزادگان در کشور

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در ایام بیماری کرونا دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که بخشی از محل نذورات بقاع متبرکه تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت الاسلام محمد نوروزپور در آیین بزرگداشت امامزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: 8 هزارو 677‪ بقعه در کشور داریم که از این تعداد حدود 6هزار و 600‪ مختص امامزادگان لازم التکریم هستند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور نیز افزود: این امامزادگان کسانی هستند که در زمان حیات خود به معارف قرآن، گسترش دین اسلام، رسیدگی به فقرا، تبلیغ دین می پرداختند.

وی عنوان کرد: در ایام بیماری کرونا دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که ٣٠ درصد آن توسط نذورات بقاع متبرکه تامین شد.

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به اینکه ٢٠٠ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: این استان امامزادگان را با آغوش باز پذیرفت.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد و امامزادگان به عنوان نقطه گردشگری گزینه خوبی است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در ادامه ابراز کرد: آماده سازی و زیرساخت امامزادگان باید به خوبی انجام شود تا معرفی بهتر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نوروز پور تصریح کرد: امامزادگان باید منابع مالی پایدار ایجاد کنند چرا که ضمن ایجاد درآمد مالی به تولید و ایجاد اشتغال در کشور کمک بسزایی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251659

مهمترین اخبار ایران و جهان: