نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:02

راه های فرعی میامی پایش می‌شود/ ضرورت کاهش تصادفات

میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه ۳۵۰ کیلومتر از ۹۰۰ کیلومتر جاده های شهرستان خاکی است، گفت: پایش راه‌های فرعی و خاکی روستایی با هدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری صبح پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد: ۹۰۰ کیلومتر راه در شهرستان میامی وجود دارد که ۳۵۰ کیلومتر راه خاکی است و این نشان می‌دهد که درصد راه‌های خاکی و روستایی در شهرستان زیاد است.

وی با بیان اینکه محور فرعی میامی باید پایش شود تا بتوانیم ساماندهی بهتری را در راستای کاهش تصادفات محورهای فرعی در شهرستان داشته باشیم، ابراز کرد: تقاطع غیر هم سطح میامی تا شریف آباد، حضور نیروهای پلیس راه و استقرار پلیس بسیار به کاهش حوادث کمک خواهد کرد چرا که این حضور بازدارنده خواهد بود و مانع تخلفات می‌شود.

فرماندار میامی در ادامه و با بیان اینکه ۹ اکیپ راهداری در ایام عید نوروز در شهرستان میامی مستقر بودند، افزود: با توجه به سفرهای اخیر به خصوص تعطیلات عید فطر، ستاد خدمات سفر، تلاش ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد کمترین حوادث باشیم.

آشوری با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی در وردی شهر میامی انجام شد که توانست روشنایی ورودی شهر میامی را در ایام نوروز تأمین کند موضوعی که در کاهش تصادفات و مخاطرات بسیار اهمیت داشت، بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به کاهش تصادفات کمک کرد، نصب چراغ‌های گردون در امتداد کریدور و جاده‌های شهرستان بود.

وی با اشاره به اقداماتی برای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در میامی و ضرورت استفاده از این تجربه در پیک سفرهای تابستانی، بیان کرد: راه اندازی سه سیاه چادر در محورهای مواصلاتی شهرستان با هدف توقف مسافران، آشنایی با سنت‌ها و صنایع دستی و تولیدات محلی میامی و معرفی پتانسیل‌های منطقه از جمله این اقدامات بود.

فرماندار میامی با بیان اینکه بازارچه‌ای ورودی شهر میامی و همچنین ورودی روستای کلاته اسد با هدف عرضه صنایع دستی شهرستان میامی راه اندازی شد که آن هم تجربه بسیار خوبی به شمار می‌آید، بیان داشت: این اقدامات با هدف افزایش ماندگاری مسافران در تابستان هم تداوم خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161468

مهمترین اخبار ایران و جهان: