نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 10:59

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به کردستان/کارگروه کنترل قیمت و نظارت بر بازار در کردستان تشکیل می‌شود

استاندار کردستان گفت: طی سفر رئیس‌جمهور به کردستان در سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافت که نسبت به سال قبل‌تر رشد چند برابری داشت که البته مردم باید نتایج آن را به صورت کاملا ملموس در قالب اتمام پروژه‌ها ببینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال جاری که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری شده است همه باید در راستای تحقق این شعار تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کردستان از گذشته‌ها جز استان‌هایی با نرخ تورم بالا بوده است، گفت: باید علل و عوامل بالابودن رشد تورم در این استان شناسایی و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: افزایش تولید یکی از راهکارهای تاثیرگذار در کاهش نرخ تورم است، قیمت تمام‌شده کالایی که به دست مردم می‌رسد در این استان بالاست.

وی ضعف در نظارت را از دیگر دلایل بالابودن نرخ تورم در کردستان دانست و عنوان کرد: سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته تعامل بالایی با هم داشتند که این تعامل نویدبخش کنترل قیمت‌ها و نظارت بیشتر بر بازار در سال جاری است.

استاندار کردستان افزود: در راستای رفع ضعف در نظارت‌ها در سال جدید کارگروهی متناسب با شعار سال تشکیل می‌شود و جدی‌تر از گذشته در راستای کنترل قیمت‌ها تلاش خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا به وضعیت پروژه‌های عمرانی کردستان هم گریزی زد و گفت: در سالی که گذشت در حوزه اجرا و تکمیل پروژه‌های عمراتی اتفاقات خوبی رقم خورد و اعتبارات خوبی اختصاص یافت و در حال حاضر نیز در حساب ادارات اعتبار زیادی وجود دارد.

به گفته وی، طی سفر رئیس‌جمهور به کردستان در سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافت که نسبت به سال قبل‌تر رشد چند برابری داشت که البته مردم باید نتایج آن را به صورت کاملا ملموس در قالب اتمام پروژه‌ها ببینند.

استاندار کردستان تعیین‌تکلیف کلان پروژه‌های استان از جمله راه‌آهن همدان سنندج، کریدور شمال جنوب و طرح‌های بزرگ حوزه کشاورزی و وزارت نیرو را ضروری دانست و گفت: از معاونت عمرانی انتظار داریم در راستای تحقق این هدف به صورت هفتگی جلسات پیگیری تکمیل این پروژه‌ها را برگزار کنند و مجمع نمایندگان کردستان نیز مانند گذشته کمک کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111924

مهمترین اخبار ایران و جهان: