نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 12:46

وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان‌شرقی

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، از وزش باد شدید بویژه روز های چهارشنبه و پنجشنبه، بارش باران و برف و مه بویژه روز های جمعه و شنبه و کاهش محسوس دما از روز جمعه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، افشین ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  از وزش باد شدید بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، بارش باران و برف و مه بویژه روزهای جمعه و شنبه و کاهش محسوس دما از روز جمعه در استان خبر داد، اظهار کرد: این سامانه از بعد از ظهر چهارشنبه ۹ فروردین شروع و تا بعد از ظهر شنبه ۱۲ فروردین همه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به وزش باد گاهی شدید، بیان کرد: رخداد تند بادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین شکستن شاخه‌های درختان بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

ابراهیمی با اشاره به بارش باران و برف و مه، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ای و مه گرفتگی و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود و توصیه می‌شود، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی اجتناب، و رعایت احتیاط در  ترددهای جاده‌ای و در گردنه‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس دما از روز جمعه، احتمال خسارت به بخش کشاورزی در اثر کاهش محسوس دما و وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه انجام و به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112224

مهمترین اخبار ایران و جهان: