نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 17:04

شهدا تصویرگر عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت:شهدا حیات طیبه و تصویرگر عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر یکشنبه در دیدار نوروزی با خانواده معظم شهیدان بهمن و محمد مسافر با اشاره به اینکه شهدا سرمایه‌های زنده و جاودان نظام اسلامی هستند، گفت: شهدا حیات طیبه و تصویرگر عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به آثار و برکات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد: به برکت وجود شهدا و ترویج فرهنگ نجات بخش ایثار و شهادت امروز در بخش‌های مختلف کشور روح فداکاری، ایثارگری و مجاهدت در جامعه اسلامی دمیده شده است.

وی تأکید کرد: به برکت مجاهدت‌های شهدا، جانبازان و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری کشورمان

امروز مستقل شده و در بسیاری از عرصه‌ها توانمند و خودکفا است و در عرصه‌های بین المللی حرف برای گفتن دارد و به فضل الهی با ادامه مسیر شهدا ایران قوی محقق خواهد شد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه شهدا مسیر آگاهی و عزت را به ما نشان می‌دهند، گفت: همانگونه که شهدا ستارگان درخشان آسمان افتخارات کشور و جامعه اسلامی هستند، خانواده‌های شهدا هم چشم و چراغ این جامعه هستند و دیدار با خانواده معظم شهدا به مردم و مسئولین امید و انگیزه برای ادامه مسیر انقلاب و خدمت به مردم را می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط با خانواده معظم شهدا انگیزه‌های مردم و خصوصاً جوانان را مضاعف خواهد کرد و جامعه امروز نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط مؤثر با خانواده‌های شهدا است.

شهدا تصویرگر عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند

شهید بهمن مسافر در روز ششم بهمن سال ۱۳۴۸ در اراک به دنیا آمد، در سال ۱۳۶۵، به عنوان بسیجی گردان امام حسین (ع) از لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) عازم جبهه شد، شلمچه آن روزها شاهد دو عملیات بزرگ کربلای ۴ و ۵ بود که بهمن با ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید، از هفتم اسفندماه ۱۳۶۵ که روز شهادتش بود، نه سال طول کشید تا در دهم آبان ماه ۷۴، معراج شهدای تهران پیکرش را از روی پلاکش پیدا کند و پس از سال‌ها او را در کنار برادر به خاک بسپارند.

شهید محمد مسافر در دوم فروردین ماه سال ۱۳۳۴ در اراک دیده به جهان گشود، او پس از ماه‌ها خدمت به انقلاب اسلامی در سیزدهم مهرماه سال ۱۳۶۱ هنگام شناسایی و درگیری خانه‌های تیمی منافقین بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش در شهر اراک به شهادت رسید، پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد تا چهار سال بعد میزبان برادر شهیدش - بهمن - باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123324

مهمترین اخبار ایران و جهان: