نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 12:45

اروپا هیچ جایگاه قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اعلام کرد: اروپایی‌ها هیچ جایگاه قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارند، ما ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا، خواستار اقدام متقابل هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد. متن این بیانیه به این شرح است:

«الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ.»

خداوند برنامه‌ها و اهداف دشمنان کافر را و کسانی که در مسیر خدا سنگ‌اندازی می‌کنند، بی‌اثر می‌سازد و آن‌ها را با شکست مواجه می‌کند.

اروپا در یک اقدام احساسی، غیرمنطقی و کاملاً سیاسی سازمان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که نشأت گرفته از مردم ایران است، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

اروپایی‌ها هیچ جایگاه قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارند؛ بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد این وظیفه بر عهده شورای امنیت سازمان ملل متحد است که این اقدام اروپا بدعت بدی را پایه‌ریزی می‌کند که یقیناً عواقبش گریبان‌گیر خودشان خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت منطقه داشته است و علاوه بر اینکه در میان مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد در قلوب تمام مردم منطقه نیز به دلیل نابودی داعش دارای این جایگاه است. اروپایی‌ها باید بدانند حتی آن‌ها نیز امنیت خود در قلب کشورهایشان مدیون پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

این اقدام پارلمان اروپا آخرین تلاش‌ها برای زنده نگه داشتن اغتشاشات در داخل ایران است و باید بدانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از امنیت، منافع ملی و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و مقابله مستمر با تروریست‌های دست پرورده انگلیس، رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکا با این‌گونه تلاش‌های بی‌حاصل ناشی از درماندگی، هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد و با جدیت به راه خود ادامه خواهند داد.

غربی‌ها خودشان پایگاه ترویج و تأسیس گروهک‌های تروریستی هستند؛ و به بهانه تروریسم که خودشان بانی آن هستند به کشورهای منطقه حمله‌ور شده و به کشتار مردم مظلوم آن ناحیه می‌پردازند.

ما دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) ضمن محکوم نمودن اقدام پارلمان اروپا از مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدام متقابل و برخوردی در حد و اندازه هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992568

مهمترین اخبار ایران و جهان: