نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 01:16

تلاش برای کاهش مشکلات مناطق محروم با تخصیص اعتبارات در مجلس

رئیس کمیسیون مشترک «خدمت و محرومیت‌زدایی» مجلس با بیان اینکه در بودجه سالجاری برای کاهش مشکلات مناطق محروم نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، از تلاش برای کاهش مشکلات مناطق محروم با تخصیص اعتبارات خبر داد.

سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اولویت‌های کاری کمیسیون مشترک «خدمت و محرومیت‌زدایی» مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مناطق محروم، تخصیص اعتبارات برای محرومیت‌زدایی و تلاش برای رفع مشکلات از جمله دستورات کاری این کمیسیون مشترک است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان از کمیسیون‌های مختلف مجلس در این کمیسیون مشترک، افزود: همچنین در این کمیسیون مشترک، از وزارتخانه‌های مختلف کشور مسئولین و کارشناسانی حضور دارند و حداقل 10 وزارتخانه از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم در این کمیسیون حضور خواهند داشت تا براساس کارکرد تخصصی خود در مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند.

رئیس کمیسیون مشترک «خدمت و محرومیت‌زدایی» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات کمیسیون مذکور تصمیم گرفته شد تا براساس نیازهای مناطق محروم اقداماتی انجام شود، افزود:کمیسیون مذکور برای رسیدگی به مشکلات مناطق محروم جامع‌ترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی است.

موسوی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی ردیف بودجه مستقل دارد، اضافه کرد: در بودجه سال 1401 فقط در یک ردیف 19 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات مناطق محروم تخصیص داده شد. همچنین برای محرومیت‌زدایی در حوزه کشاورزی، آب، برق  و حوزه راه مناطق محروم، نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد: در لایحه بودجه سال جاری برای مناطق محروم نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و ما در مجلس با توجه به وظیفه نظارتی تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص این  اعتبارات مشکلات مناطق محروم کاهش یابد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی نهادهای مختلف به صورت پراکنده کار می‌کردند، گفت: این نهادها بعضاً به سراغ یک مناطق خاصی می‌روند و برخی از مناطق نیز مورد غفلت قرار می‌گرفت. یعنی محرومیت‌زدایی متولی خاصی نداشت اما کمیسیون مشترک مجلس اولین کمیسیون مجلس است که برای خدمت به محرومیت‌زدایی مناطق محروم تلاش خواهد کرد.

موسوی افزود: ما در این کمیسیون برای کاهش مشکلات مناطق محروم ریل‌گذاری و توسعه متوازن را دنبال خواهیم کرد. همچنین محرومیت‌زدایی یک متولی مشخص داشته باشد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008968

مهمترین اخبار ایران و جهان: