نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:37

به پرسش‌های جوانان پاسخ منطقی داده شود/ تلاش مسؤولان برای حل مشکلات مردم باشد

امام جمعه پردیس گفت: به پرسش‌های جوانان نسبت به انقلاب، باید پاسخ منطقی داده شود، دهه‌ی فجر بهترین فرصت هست تا مسؤولان در بین مردم و جوانان حضور پیدا کرده و اهداف دشمن و خدمات انقلاب را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز ۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیشوای اول مسلمانان امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و آغاز ایام اعتکاف، اظهار کرد: با اعتکاف انسان از ناآرامی و اضطراب به آرامش می‌رسد زیرا اعتکاف از جامع‌ترین عبادات اسلامی و یک خلوتی لذت‌بخش برای مناجات است.

وی گفت: اگر در کشور می‌خواهیم به خنثی‌سازی تحریم برسیم و در اقتصاد به موفقیت‌ رسیده و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود، باید بر ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد درون‌زا متمرکز شده تا بتوانیم با رقابتی کردن محصولاتمان، هم کیفیت را بالا ببریم و هم قیمت‌ها را پائین بیاوریم که همین خواسته اقتصادی مردم از دولت هست.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه اگر باکو با طناب پوسیده نتانیاهو به چاه برود دیگر توان بیرون آمدن نخواهد داشت، ابراز کرد: در حادثه حمله فردی به سفارتخانه آذربایجان در تهران که روز جمعه گذشته اتفاق افتاد، آن فرد دستگیر و مشخص شد که این اقدام با انگیزه‌های شخصی صورت گرفته و مقامات ایران هم با ورود سریع، اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نداد.

حجت الاسلام حسینی افزود: نکته دیگر اینکه ایران با این سرعت عملی که داشت، رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت چون مطلوب رژیم صهیونیستی آن است که هم‌زمان با فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو، سفارت باکو در تهران تعطیل یا فعالیتش محدود شود.

وی ادامه داد: البته اسرائیل تلاش می‌کند که با فضاسازی روانی از مواضع قدرتمندانه ایران در قفقاز جلوگیری کند که زهی خیال باطل، ایران با این اقدامات بزدلانه اسرائیل جلاد، از اقدامات قدرتمندانه خود دست برنخواهد داشت.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: باکو هم بداند که ایران مقتدر نخواهد گذاشت تا با این حادثه، باکو منافع رژیم صهیونیستی را تأمین و به دوستی و برادری ناگسستنی مردم دو کشور خدشه‌ای وارد کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه به پرسش‌های جوانان نسبت به انقلاب، باید پاسخ منطقی داده شود، تاکید کرد: دهه‌ی فجر بهترین فرصت هست تا مسؤولان در بین مردم و جوانان حضور پیدا کرده و اهداف دشمن و خدمات انقلاب را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه مردم در دهه‌ی فجر در مساجد و تجمعات خودشان منتظر مسؤولان هستند، عنوان کرد: از مسؤولان و خاصه از فرماندار پردیس، بابت میز خدمتی که امروز پس از نماز برگزار می‌شود تشکر می‌کنیم و از مدیران ادارات می‌خواهیم که مشکلاتی که مردم عزیزمان مطرح می‌کنند را با دقت زیادی گوش داده و تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار ببندید.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: از مسؤولان استدعا دارم که بیشتر به نماز جمعه تشریف بیاورند، زیرا مردم عزیز ما هر هفته از تمام نقاط شهرستان حضور دارند و اگر مشکلی داشتند می‌توانند با سهولت بیشتری مسائل و مشکلاتشان را با شما مطرح کنند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به مسؤولان با بیان اینکه تجهیزات ستاد بحران را مجهزتر و بیشتر تقویت کنید، تشریح کرد: با این تجهیز در مواقع بحران سریع‌تر به فریاد مردم خواهیم رسید، به طور مثال در همین برف روزهای اخیر چند روزی است که برف آمده اما هنوز برخی معابر بازگشایی نشده و مردم در سختی هستند.

وی ادامه داد: در برف اخیر زمان زیادی برد تا معابر فازهای مسکن مهر باز شود و یا حتی برخی معابر خیلی دیرتر باز شدند که باعث نارضایتی مردم شده است.

امام جمعه پردیس با اشاره به حضور شب گذشته خود در فاز ۹ مسکن مهر پردیس تاکید کرد: مردم یک ساعت در حیاط مسجد امام جواد(ع) مردم مشکلاتی مانند گِل بودن کوچه و خیابان‌ها، تجمع آب در کوچه‌ها و غیره را مطرح می‌کردند و نبود مغازه میوه و تره‌بار، نبود فضا و امکاناتی برای بازی بچه‌ها و غیره را اعلام کردند، ارائه خدمات از شرکت عمران هم باید اصولی انجام شود.

وی با اشاره با ارائه کمک به زلزله‌زدگان عزیز خوی، ابراز کرد: کمک به زلزله‌زدگان و مردم عزیز خوی که در این سرما و بارندگی، سرپناه خود را از دست داده‌اند و نیاز به کمک‌های شما مؤمنین و مؤمنات دارند مانند پول نقد، وسایل گرمایشی، خوراکی، چادر و غیره را محیا و ارسال خواهیم کرد.

لازم به‌ذکر است سخنران پیش از خطبه‌های این هفته ظفر پورابراهیم، فرماندار شهرستان پردیس بود و در پایان مدیران ادارات با برپایی میز خدمت به مشکلات شهروندان رسیدگی کردند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016968

مهمترین اخبار ایران و جهان: