نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 23:43

رشد و بالندگی کشور منوط به توجه عمیق به نظام آموزشی است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رشد و بالندگی کشور در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و همه ارکان زندگی اجتماعی منوط به توجه عمیق به نظام آموزش است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: رشد و بالندگی کشور در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و همه ارکان زندگی اجتماعی منوط به توجه عمیق به نظام آموزش است و دشمنان میز به خاطر همین اهمیت، امروز بر منحرف کردن جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ متمرکز شده‌اند.

وی خواستار مشارکت همگانی برای تبیین و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه شد و افزود: توجه به نیازهای مادی و معنوی آموزش و پرورش لازم و ضروری است و متولیان بخش آموزش و پرورش نمی‌توانند دغدغه‌های این بخش را به تنهایی حل کنند و به همین علت همت و تلاش همگانی لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل ستاد در مدارس دوره دوم متوسطه در سطح این استان خبر داد و گفت: کتاب راه موفقیت برای استفاده دانش‌آموزان این دوره با هدف موفقیت در آزمون کنکور تهیه، منتشر و در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

صفری ادامه داد: انتظار ما از آموزش و پرورش این است که به نظامی سالم و سازنده تبدیل شود و دانش‌آموزان در طول دوره تحصیلی دیگر دنبال کلاس‌های تست‌زنی نباشند و برای همین امر، در حوزه افزایش نمرات دروس در کلاس‌های پایه دهم، یازده و دوازدهم متمرکز شده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم جدی‌تر شدن برگزاری امتحانات در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و بالا رفتن امنیت سوالات افزود: برای رسیدن به این هدف، تصحیح ورقه‌های امتحانی پایه دوازدهم به روش الکترونیک به صورت آزمایشی در شهرستان خلخال آغاز شده و در آینده، این روش در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996268

مهمترین اخبار ایران و جهان: