نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:37

عبای دشتی ثبت جهانی می‌شود

بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با حضور نمایندگان یونسکو در ایران، عبای دشتی ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تسهیل در ورود گردشگران از استان بوشهر به کشور قطر در جریان جام جهانی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از ماه‌ها پیش از آغاز جام جهانی اقدامات لازم برای تأمین زیرساخت‌ها در استان بوشهر انجام گرفت و طرح‌های مهمی اجرا شد ولی برخی محدودیت‌ها در کشور قطر باعث شد که برخی از برنامه‌ها اجرا نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: ۲۰ روز مانده به جام جهانی کشور قطر اعلام کرد که فقط کشتی‌هایی که قابلیت استفاده به عنوان هتل دارند، قابلیت پهلوگیری در این کشور را خواهند داشت.

وی از ایجاد یک پارک بازی بزرگ و به‌روز در بوشهر خبر داد و افزود: این پارک با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان احداث می‌شود که نقش مهم در ارائه خدمات تفریحی به مردم ایفا می‌کند.

آموزش رایگان صنایع دستی

سجادی‌منش از ارائه خدمات آموزشی رایگان در حوزه صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: زمینه برای آموزش هزار نفر در حوزه صنایع دستی به صورت رایگان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در جریان جام جهانی قطر یک تن صنایع دستی که توسط هزار و ۷۰۰ نفر در استان بوشهر تولید شده در قالب یک نمایشگاه ارائه شد که همه آثار ارسالی به فروش رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: دهکده گردشگری امام علی (ع) به شهرداری بوشهر واگذار شده و پیشنهاد کردیم که تبدیل به کمپینگ دائمی برای گردشگران شود.

راه‌اندازی هواپیمای تفریحی

وی از راه‌اندازی هواپیمای تفریحی در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این طرح آماده است و امیدواریم تا دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

سجادی‌منش از راه‌اندازی هتل در بناهای تاریخی بوشهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: از مشارت بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و ۲ بوتیک هتل تا نوروز امسال افتتاح خواهد شد.

ثبت اولین اثر جهانی

وی ادامه داد: صدها اثر صنایع دستی در کشور گزینه ثبت در یونسکو شدند که امسال سهمیه کشور ۲ مورد بوده که یکی از آنها عبای دشتی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: هفتم اسفندماه نمایندگان یونسکو وارد استان بوشهر می‌شود و اولین ثبت جهانی را در استان بوشهر خواهیم داشت که عبای دشتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967868

مهمترین اخبار ایران و جهان: