نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 09:07

نبود برق دلیل قطعی چندساعته آب در گچساران ،انشعابات غیرمجاز بلای نوظهور

رئیس آبفا گچساران گفت: متأسفانه در سالهای اخیر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی دامن‌گیر انشعابات غیرمجاز برای تأمین آب باغات و خانه باغ‌ها شده که باید فکری اساسی در زمینه انجام گیرد.

محمود زارعی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: افزون بر ۴۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب و اصلاح شبکه ها و آبرسانی به شهر دوگنبدان و روستاهای این شهرستان در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۳۸ میلیارد ریال تخصیص یافت.

رئیس آبفا گچساران تصریح کرد: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه های شهر دوگنبدان است.

زارعی عنوان کرد: در شهر دوگنبدان ۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.

 وی گفت: اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است که باید برای اصلاح آن هرچه زودتر اقدام مناسب انجام گیرد.

رئیس آبفا گچساران خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۵ درصد از شبکه های توزیع آب آشامیدنی شهر معادل ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است.

زارعی بیان کرد: محله های رادک، پربالی، لبنان، باغ فردوس، سادات دارای بیشترین شبکه های فرسوده است.

 وی افزود: امسال ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه های آبرسانی روستاهای گچساران در نظر گرفته شد.

رئیس آبفا گچساران ادامه داد: با این میزان اعتبارآبرسانی به روستاهای گناوه، انبارگاه، خربل، آبریگون، مظفرآباد لیشترو هفت چشمه،آب توت به انجیرسیاه، سربیشه و دیل در حال انجام است.

زارعی اضافه کرد:تعمیر شکستگی های شبکه های توزیع آب در مناطق مختلف شهرستان بر اساس اولویت بندی انجام می شود.

وی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی دامن‌گیر انشعابات غیرمجاز برای تأمین آب باغات و خانه باغ‌ها شده که باید فکری اساسی در زمینه انجام گیرد.

زارعی اظهار کرد: وظیفه اصلی آبفا گچساران تأمین آب شرب شهروندان است و در زمینه تأمین آب باغات، خانه باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی هیچ مسئولیت و تعهدی ندارد.

رئیس آبفا گچساران با اشاره به قطعی چند ساعته آب درچند روز اخیر در برخی مناطق این شهرستان اظهار کرد: در چند روز گذشته به دلیل قطعی برق در خط اختصاصی خیرآبادو سعادت آباد آب برخی از مناطق گچساران که بر روی خط این مدار آب قرار داشتند قطع شده بود که با وصل شدن برق این مشکل برطرف شد‌.

زارعی بیان کرد: در همه جا وقتی برق قطع شود آب نیز قطع می شود، چون پمپاژ ها از کار خواهند افتاد و این یک امر طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش پرسنل آبفا این مشکل برطرف شد افزود: پرسنل آبفا با تلاش بی وقفه مشکل را رفع کرده است ولی پر شدن مخازن یا بالا آمدن سطح آنها کمی زمان بر می باشد.

رئیس آبفا گچساران خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته نیز قطعی برق در امام زاده جعفر این شهرستان باعث نبود دو ساعته آب در برخی مناطق شد.

زارعی اضافه کرد: قطعی برق یک اتفاق بوده و در هرجا رخ می دهد و در حال حاضر نیز آب دراین شهرستان وصل است.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258224

مهمترین اخبار ایران و جهان: