نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 21:22

آمریکا: روسیه قصد حمله به کی یف را ندارد

کاخ سفید اعلام کرد که این کشور سامانه های دفاع هوایی بیشتری را در قالب کمک های نظامی به اوکراین ارسال می کند.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد نشانه ای دال بر تدارک روسیه برای هدف قرار دادن پایتخت اوکراین مشاهده نمی شود.

کاخ ریاست جمهوری آمریکا امروز جمعه در بیانیه ای در خصوص اوضاع در اوکراین اعلام کرد که انتظار می رود کمک های نظامی بعدی آمریکا که راهی اوکراین می شود، سامانه های دفاع هوایی بیشتری را شامل باشد. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه روسیه در حال آماده سازی برای حمله مجدد به کی یف است، دیده نمی شود.

مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرد. بر اساس این گزارش، در این بودجه مبالغی برای کمک‌ها به اوکراین و تایوان اختصاص داده شده است.

پس از تصویب سنا، این بودجه نیاز به امضای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دارد تا به قانون تبدیل شود. این بودجه همچنین شامل اختصاص حداقل ۸۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک‌های امنیتی به اوکراین است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

منبع: مهر
شناسه خبر: 914624

مهمترین اخبار ایران و جهان: