نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 12:13

نزول ۴ پله‌ای ایران تا رده ۲۴ رنکینگ فیفا؛ ژاپن اول آسیا/ صعود آرژانتین؛ سقوط بلژیک، کرواسی و ایتالیا

تیم ملی فوتبال کشورمان در رده‌بندی پیش‌روی فیفا، چهار پله سقوط خواهد کرد و صدرنشینی‌اش در آسیا را تقدیم سامورایی آبی می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده‌بندی جدید و ماه دسامبر تیم‌های ملی فوتبال جهان را روز پنجشنبه (اول دی) اعلام خواهد کرد که اولین رده‌بندی پس از پایان مسابقات جام جهانی 2022 قطر است. بر اساس پیش‌بینی سایت «football-rankings.info» و طبق فرمول‌های فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی ماه دسامبر با چهار پله سقوط در رده‌ بیست‌وچهارم جهانی قرار خواهد گرفت و صدرنشینی‌اش در آسیا را به ژاپن تقدیم می‌کند.

در رده‌بندی کلی هم برزیل همچنان صدرنشین خواهد بود، آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 با یک پله صعود در رده دوم قرار می‌گیرد و فرانسه نایب قهرمان جام جهانی قطر هم با یک پله صعود در رتبه سوم می‌ایستد. تیم‌های بلژیک (دو پله سقوط)، انگلیس (بدون تغییر)، هلند (2 پله صعود)، کرواسی (پنج پله صعود)، ایتالیا (دو پله سقوط)، پرتغال (بدون تغییر) و اسپانیا (سه پله سقوط) هم به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم خواهند ایستاد. مراکش شگفتی‌ساز جام بیست‌ودوم هم با 11 پله صعود به رده یازدهم خواهد رسید.

رقبای ایران در گروه B جام جهانی 2022 هم جایگاه‌شان در این رده‌بندی دستخوش تغییر می‌شود. انگلیس بدون تغییر در مکان پنجم این رده‌بندی باقی می‌ماند. آمریکا با سه پله صعود به رده سیزدهم می‌رسد و ولز هم با 9 پله سقوط در رده بیست‌وهشتم جای خوش خواهد کرد.

در بین تیم‌های آسیایی ژاپن با چهار پله صعود به رده بیستم می‌رسد و صدر قاره کهن را از ایران می‌گیرد. ایران با چهار پله سقوط در رده بیست‌وچهارم جهان و دوم آسیا می‌ایستد. کره جنوبی با سه پله صعود در رده بیست‌وپنجم جهان و سوم آسیا جای خواهد گرفت. استرالیا با 11 پله صعود به رده بیست‌وهفتم و چهارم آسیا می‌رسد. عربستان هم با سه پله صعود به رده چهل‌وهشتم جهانی و پنجم آسیا می‌رسد. قطر میزبان جام جهانی 2022 هم با 12 پله سقوط در رده شصت‌ودوم و ششم آسیا خواهد ایستاد.

تیم ملی فوتبال ایران , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 921868

مهمترین اخبار ایران و جهان: