نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 18:08

۲۰۱ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی در اصفهان پلمب شد

اصفهان- معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ایام نوروز امسال ۳۶ هزار و ۳۶۲ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی استان بررسی و از این تعداد ۲۰۱ مرکز بدلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسا عصر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه، مجموع بازرسی‌های انجام شده در طرح نوروزی را ۴۸ هزار و ۵۸۴ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۷۲۴ مورد به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با ارائه آماری از بازرسی‌های انجام شده در طرح نوروزی افزود: مجموع مراکز اقامتی بازرسی شده یک هزار و ۸۲۴ مورد بوده که از این تعداد ۱۵ مرکز به مراجع قضائی معرفی و سه مرکز پلمب شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین مجموع مراکز و اماکن بین راهی بازرسی شده را برابر ۲ هزار و ۹۸۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۹۲ مرکز به مراجع قضائی معرفی و از این تعداد تعداد ۳۴ مورد پلمب شده است.

پارسا با بیان اینکه بازرسی از ۲۵۳ پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری انجام شد، گفت: از این تعداد سه مورد به مراجع قضائی معرفی و یک پایانه پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۳۶۲ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی در ایام نوروز بازرسی شد، ادامه داد: از این تعداد ۵۶۳ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۲۰۱ مرکز پلمب شد.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در این ایام ۱۰ هزار و ۹۸۸ مورد از اماکن عمومی بازرسی شده که از این تعداد ۵۱ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۱۴ مورد پلمب شد.

پارسا مجموع سامانه‌های آبرسانی بازرسی شده را نیز برابر با یک هزار و ۲۳۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: مجموع بازرسی‌های مشترک انجام شده با سایر دستگاه‌ها و اتاق اصناف نیز برابر با یک هزار و و ۳۲۸ مورد بوده که ۴۰ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم و ۷۷۸ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته‌است.

وی برخورد با دست‌فروشان را در ایام نوروز ۷۸۰ اعلام کرد و افزود: در ایام نوروز سه هزار و ۵۴۲ مورد نمونه‌گیری کووید- ۱۹ انجام شد که یک‌هزار و ۳۵۶ مورد کرونا مثبت بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131884

مهمترین اخبار ایران و جهان: