نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:51

رشد تولید سبب کاهش تورم می شود

فومن- امام جمعه فومن با بیان اینکه رشد تولید سبب کاهش تورم می شود، گفت:در راستای شعار سال باید از تولیدکنندگان به صورت ویژه حمایت شود تا با ایجاد بستر عادلانه رقابت انگیزه تولید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد امین نقدی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه فومن در سال ۱۴۰۲ ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه فرصت برداشتن توشه الهی را برای انسان مسلمان فراهم می‌کند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه باید از فرصت ماه میهمانی خداوند استفاده کرد، افزود: روزه داری تکلیف نیست بلکه تکریمی است برای انسان تا بتواند از برکت و بخشش الهی بهره مند شود.

وی با تاکید بر اینکه در محل کسب بازاریان نباید حکم خداوند در این ماه مبارک زیر سوال برود، ادامه داد: مسئولین امر و دستگاه‌های نظارت کننده دقت عمل بیشتری را در این ایام در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام نقدی افزود: همه دستگاه‌های مسئول موظف هستند آداب ماه رمضان را در شهر به اجرا در آوردند.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری شعار سال را نیز با رویکرد اقتصادی انتخاب کردند که نیازمند عمل جهادی به شعار سال است.

حجت الاسلام نقدی تصریح کرد: مسئولین فهم دقیق و عمیقی نسبت به اولویت دو جمله مهار تورم و رشد تولید در شعار سال داشته باشند و سخنان معظم له را به عنوان نقشه راه یک سال خود در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال دو جنبه سلبی و ایجابی دارد، گفت: برای مهار تورم ابتدا تقاضای کاذب باید حل و فصل شود و در این مسئله مسئولین باید متقاضیان اصلی بازار را شناسایی کنند.

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه افزایش مسکن و خودرو متأثر از تقاضای کاذب است، افزود: جای تعجب است که برخی از بانک با مردم در خرید رقابت می‌کنند.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه رشد تولید سبب کاهش تورم می‌شود، افزود: در راستای شعار سال و رشد تولید باید از تولیدکنندگان به صورت ویژه حمایت شود تا با ایجاد بستر عادلانه رقابت انگیزه تولید افزایش یابد.

وی در خصوص توافق ایران و عربستان گفت: ایران پس از مدیریت نا آرامی‌ها در داخل کشور به پای میز مذاکره نشست و عربستان نیز پس از شکست در اغتشاشات رویکرد خود را تغییر داد.

نقدی در ادامه با تاکید بر اینکه عربستان علاوه بر توافقات سیاسی، اجتماعی به دنبال سرمایه گذاری در ایران است، افزود: آمریکا همچون گذشته در اجرای پروژه‌های خود با شکست مواجه شده است.

امام جمعه فومن اضافه کرد: وحدت میان کشورهای اسلامی منجر به ضرر اروپایی‌ها و کشورهای تفرقه انداز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108040

مهمترین اخبار ایران و جهان: