نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 11:42

راه‌اندازی خط پروازی در مسیر دوشنبه – تهران - دوشنبه

شرکت هواپیمایی ملی تاجیکستان از راه‌اندازی خطوط هوایی در مسیر «دوشنبه – تهران – دوشنبه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شرکت هواپیمایی ملی «سامان ایر» تاجیکستان در مورد افتتاح خطوط هوایی به پایتخت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

مرکز مطبوعاتی شرکت سامان ایر با اعلام این مطلب گفت که انتظار می‌رود اولین پرواز در این مسیر 31 ژانویه امسال انجام شود. ساعت پرواز از دوشنبه در مسیر تهران 17:30 و از تهران به دوشنبه 20:20 پیش بینی شده است.

طبق برنامه تعیین شده، از 10 فوریه پروازها در مسیر دوشنبه – تهران هفته‌ای یک بار، روزهای جمعه، انجام می‌شوند. ساعت پرواز از دوشنبه در مسیر تهران ساعت 14:30 و از تهران به دوشنبه ساعت 17:20 تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، زمان پرواز از دوشنبه تا تهران 2 ساعت 50 دقیقه و از تهران به دوشنبه 2 ساعت 20 دقیقه را در برخواهد گرفت.

پروازها در این مسیر توسط هواپیماهای بوئینگ 737-800 و 900 انجام خواهد شد.

شرکت هوایپمایی سامان ایر اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در تاجیکستان دفتر مرکزی آن در دوشنبه است. این شرکت فعالیت خود را در بازار بین المللی از سال 2008 میلادی شروع کرده و عضو انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی است.

سامان ایر همچنین به عنوان حامل رسمی رئیس جمهور تاجیکستان و سایر مقامات عالی رتبه این کشور فعالیت می‌کند.

گفتنی است که در حال حاضر بین ایران و تاجیکستان دو پرواز در هفته (پنجشنبه در مسیر مشهد و یکشنبه در مسیر تهران) و توسط شرکت هواپیمایی «ایران ایر» انجام می‌شوند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002140

مهمترین اخبار ایران و جهان: