نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 16:05

ائمه جمعه کرمان: اهانت به قرآن از سر استیصال دشمن است/ رشد فزاینده اسلام‌خواهی در میان نخبگان اروپایی، غرب را به هراس انداخته است

ائمه جمعه کرمان با محکوم کردن اهانت به قرآن، این اقدام را ناشی از استیصال دشمنان دانستند و گفتند: رشد فزاینده اسلام‌خواهی در میان نخبگان اروپایی، غرب را به هراس انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت امروز در خطبه‌های نماز جمعه  اظهار داشت: بخشی از مشکلاتی که داریم به خاطر نداشتن تقوای الهی است و راه برون رفت از از مشکلات رعایت تقوا است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر تصریح کرد: جهاد تبیین در دهه فجر به‌صورت چهره به چهره باشد.

  محمدزاده خاطر نشان کرد :دشمن از سر استیصال به مقدسات ما توهین می‌کند و می‌خواهد ببیند اما دشمنان ما بدانند با پاسخ کوبنده‌ای از سوی مسلمانان جهان روبه‌رو می‌شوند.

 حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان اهانت به ساحت مقدس قرآن توسط دشمنان فتنه‌گر و خبیث را محکوم کرد و اظهار داشت:  باید با شدت با این افراد هتاک برخورد شود.

 وی ابراز داشت: مانوس بودن با قرآن و عمل به دستورات این کتاب الهی را در زندگی مد نظر داشته باشیم با معرفت، بصیرت و جهاد تبیین نقشه دشمنان و بدخواهان را خنثی کنیم.

هدف نهایی جنگ شناختی، تغییر باورهای ایمانی است

 امام جمعه عنبرآباد نیز اظهار با اشاره به زندگی پربرکت امام جواد(ع) اظهار داشت: یکی از درس‌های بزرگ این امام، برای ما این است که وقتی در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار و طاغوت‌ها قرار می‌گیریم، باید تلاش و همت کنیم که هوشیاری و بیداری مردم را برای مقابله با استکبار و قدرت‌های منافق برانگیزیم.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: در همه دوره‌های تاریخ، مستکبران وقتی از مقابله و رویارویی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌گری، مکر و نفاق زدند و در این عصر و زمان که نظام سلطه از رویارویی با مردم ما عاجز شده است، به جنگ نرم با محوریت جنگ شناختی و ادراکی روی آورده است، که هدف نهایی جنگ شناختی و ادراکی هم هویت‌زدایی و تغییر باورهای ایمانی است.

 وی با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارکه فجر گفت: در حقیقت دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است که بخشی از تاریخ ما محسوب می‌شود. دهه فجر آیینه‌ای است که خورشید عالم‌تاب اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد، بنابراین امروز وظیفه ما در قبال این انقلاب و عظمت‌های آن و در قبال خون شهدای عزیز خیلی سنگین است.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: پادزهر همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن، تبیین حقایق است هم باید دستاوردها و عظمت‌های نظام و انقلاب و کارآمدی آن تبیین شود و هم لازم است تصویرسازی واقعی از ناکارآمدی‌ها و ماهیت فاسد استبدادی وابسته و بیگانه رژیم شاهنشاهی ارائه و بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: هر از گاهی شاهد اهانت و توهین به مقدسات مسلمانان از طرف دشمن و مخالفان و معاندان اسلام هستیم آن چیزی که مسلم و روشن است رشد فزاینده اسلام‌خواهی در میان نخبگان اروپایی است و ایشان به خوبی این را درک کردند و از این واقعیت احساس خطر کردند.

بامری متذکر شد: از آن‌جایی که در برابر منطق قرآن و نور حق و اسلام هیچ‌گونه پاسخ و دلیل منطقی ندارند، دست به تخریب و اهانت و توهین می‌زنند اما بدانند آن چیزی که خاموش نمی‌شود و روزبه‌روز رشد و گسترش می‌یابد و بیشتر و عالم‌گیرتر می‌شود؛ نور حق، خدا، اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1001040

مهمترین اخبار ایران و جهان: