نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 14:27

احداث ۶۰۰ مدرسه در کشور از فردیس آغاز شد

طی مراسمی تفاهمنامه مشترک احداث ۶۰۰ مدرسه در کشور بین بنیاد علوی (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و طی آن دو مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان فردیس کلنگ‌زنی شد.‌

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس،  وحید خاوئی،‌ مدیرعامل بنیاد علوی، در  حاشیه آیین احداث ۶۰۰ مدرسه در کشور، در  جمع خبرنگاران در تشریح تفاهمنامه ارتقای سرانه آموزشی کشوز و نقش بنیاد علوی در مدرسه سازی در کشور، اظهار کرد:  بنیاد علوی در راستای برنامه‌های توانمندسازی به ویژه در مناطق محروم، سالهاست که برنامه ای تحت عنوان «احداث کلاس درس در مناطق محروم» را با سازمان نوسازی مدارس کشور و وزارت آموزش  پرورش دنبال می‌کند. 

وی افزود:  توافقی از  سال‌های گذشته   بین بنیاد علوی و آموزش‌و پرورش برای احداث هزار کلاس درس  برقرار بوده که تقریبا تمام شده است. از این تعداد بیش از ۹۰۰ کلاس درس تا کنون احداث و تحویل آموزش‌ و پرورش شده و الباقی نیز در حال ساخت است و به زودی تحویل می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: با اتمام تفاهمنامه قبلی، طی هماهنگی با آموزش و پرورش،  توافقی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس در ۹۰ شهرستان از مناطق مختلف کشور، انجام شد که این مدارس به صورت مشارکتی  احداث می‌شود؛ به طوریکه ۵۰ درصد از هزینه ساخت توسط بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد توسط سازمان نوسازی مدارس  تأمین می‌شود. 

وی افزود: از این تعداد حدود ۵۰ کلاس درس به استان البرز تخصیص یافته و احداث خواهد شد که امروز کلنگ احداث دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه در فردیس به زمین زده شد و امیدواریم به سرعت احداث شود و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به طولانی شدن زمان ساخت هزار کلاس در کشور، گفت: برای احداث ۶۰۰ کلاس درس بازه زمانی ۲ ساله توافق شده است و  ما آماده ایم که در این دوسال  کارانجام شود. اما با توجه به مشارکتی بودن کار، انجام به موقع آن به شرایط دولت  بستگی دارد. 

خاوئی در خصوص توزیع سهمیه مدارس در مناطق مختلف کشور، ادامه داد:  سهمیه‌های توزیع مدارس در مناطق را آموزش و پرورش تعیین می کند و بنیاد علوی در خصوص برنامه ریزی تخصیص اختیاری ندارد و نوسازی مدارس متولی این امر است.‌ ما فقط اولویت  بنیاد علوی که در مناطق محروم است را اعلام کردیم.‌

وی در خصوص سهمیه استان البرز از این توافقنامه ۶۰۰ کلاسه، بیان کرد: آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس با توجه به محرومیت استان البرز در فضای آموزشی،  سهم قابل توجهی از این تفاهمنامهِ به البرز اختصاص دادند که طبق آن حدود یک دهم از این ۶۰۰ مدرسه در البرز احداث خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985984

مهمترین اخبار ایران و جهان: