نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 15:38

پروژه راهبردی حمل و نقل در عراق که حلقه اتصال میان آسیا و اروپاست

یک مقام عراقی از پروژه راهبردی پرده برداشت که یک شرکت فرانسوی مجری آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از پروژه راهبردی حمل و نقل میان این کشور و ترکیه پرده برداشتند.

جواد الشویلی، مدیر روابط عمومی و رسانه شرکت راه آهن عراق با اشاره به خط آهن میان عراق و ترکیه گفت: خط راه آهنی که بندر فاو را به ترکیه وصل خواهد کرد، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول خواهد داشت.این خط ارتباطی شامل خط راه آهنی برای انتقال مسافران و کالاها می شود.

این مقام درباره شرکت مجری این پروژه هم افزود: این پروژه توسط شرکت آلستوم به عنوان یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی که در حال حاضر در زمینه صنعت حمل‌ونقل ریلی فعالیت می‌کند، اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم به شمار می‌رود که بازتاب مثبتی بر اقتصاد عراق خواهد داشت که حلقه اتصال میان آسیا و اروپاست همچنین این پروژه با ساخت اتوبانی مخصوص حرکت کامیون‌ها در خارج از شهرها موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

الشویلی با بیان اینکه طرح راه آهن بغداد-فلوجه که از سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شده بود، طی روزهای آتی از سر گرفته خواهد شد، گفت: این خط، یکی از خطوط اساسی و مهم است و مردم شهر فلوجه خواهان افتتاح آن در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1007784

مهمترین اخبار ایران و جهان: