نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 14:07

برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی پور رادی در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه‌، توطئه دشمنان علیه اسلام و ایران را شکست خورده دانست و گفت: اهانت به مقدسات و شهدا، بمباران مدارس و تجاوز به حقوق مسلمانان، نشان از مستاصل بودن آن‌ها دارد..

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی دانش‌آموزان شهید مدارس میانه را بی‌گناه و مظلوم معرفی کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه در چند دهه قبل باعث بیداری و آگاهی بیشتر ملت ایران شد و ماهیت رژیم جنایتکار بعثی را آشکار ساخت.

پور رادی با اشاره به اینکه سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی پسران و سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دختران قهرمانی دانش آموزان سراسر کشور، گفت: مایه خرسندی است که  گرامیداشت دهه مبارکه فجر و یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه مزین به نام شهدای آذربایجان شرقی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با نیز با اشاره به برگزاری مسابقات در تابستان با نام شهید سردار سلیمانی، گفت: به بهانه‌ی این مسابقات سعی کرده‌ایم در امور فرهنگی مکتب این شهید بزرگوار را به دانش آموزان ورزشکار معرفی کنیم.

وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی پسران و سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دختران قهرمانی دانش آموزان سراسر کشور نیز در ادامه مسابقات تابستانی در قالب یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه در نظر گرفته شده است.

بابوئی یادآور شد: این مسابقات در گرامیداشت دهه مبارکه فجر برای مقطع دوم متوسطه به میزبانی سه استان فارس، خوزستان و هرمزگان و با حضور بیش از 5 هزار دانش آموز ورزشکار و عوامل اجرایی در رشته های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال از 9 بهمن ماه سال جاری به مدت 23 روز برگزار می شود.

در پایان مراسم نیز مشعل مسابقات ورزشی به دست پدر شهید مدرسه زینبیه روشن گردید‌.

گفتنی است در این آیین از دانش‌آموزان  "فراز شکیبا" نائب قهرمان مسابقات جهانی تنیس روی میز کشور فرانسه و "فاطمه باقرزاده" دارنده مدال برنز پنجمین دوره رقابت های تکواندو نونهالان قهرمانی جهان تقدیر شد.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005040

مهمترین اخبار ایران و جهان: