نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:35

معتادان در چتر حمایتی طالبان/ اختصاص معدن برای مبارزه با اعتیاد در افغانستان

در ادامه اقدامات طالبان برای مبارزه با مواد مخدر، رهبر طالبان دستور داده تا درآمد یک معدن افغانستان برای درمان تمام معتادان این کشور در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، احمدالله وثیق، رئیس رادیو و تلویزیون ملی طالبان اعلام کرد که رهبر طالبان دستوری را برای درمان تمام معتادان افغانستان صادر کرده است. 

وثیق در توئیتی نوشت:  «رهبر امارت اسلامی افغانستان به وزارت کشور دستور داده تا تمامی معتادین را جمع‌آوری و آنها را معالجه نماید.»

به گفته وثیق:«رهبر امارت اسلامی دستور داده است تا درآمد یکی از معادن کشور برای درمان و تجهیز بیمارستان مخصوص معتادان اختصاص داده شود.»

اخیرا پلیس کابل در یک اقدام بی سابقه زیر پل سوخته را از وجود معتادین و فروشندگان مواد مخدر بصورت کلی پاکسازی کرده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل در این خصوص گفت: پل سوخته از وجود معتادین به صورت کلی پاکسازی شده و تمامی معتادان برای درمان به بیمارستان فرستاده شدند.

او اظهار داشته است که:«در چند روز گذشته از نقاط مختلف شهر کابل حدود یک هزار معتاد جمع‌آوری و به  بیمارستان انتقال داده شدند، تا در هوای سرد زندگی شان به خطر نیافتد.»

به دنبال به قدرت رسیدن طالبان رهبری این گروه کشت و تولید مواد مخدر در تمام افغانستان را ممنوع کرده و گفته است که معتادان نیز جمع آوری و برای درمان به بیمارستان منتقل شوند. 

/پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1010484

مهمترین اخبار ایران و جهان: