نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 13:06

صعود کوهنوردان خوزستانی به قله تشگر هرمزگان

کوهنوردان خوزستانی با صعود به قله تشگر هرمزگان در راستای طرح سیمرغ کوه‌های ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کوهنوردان خوزستانی در راستای اجرای طرح سیمرغ ملی کوه‌های ایران، به قله ۳ هزار و ۲۶۷ متری تشگر در استان هرمزگان صعود کردند.

سعید فکاری، مهرداد بیرجانی، امید جعفری فر و صادق طیبی، از جمله اعضای این تیم بودند.

سعید فکاری یکی از فاتحان این قله و عضو تیم هیمالیا نوردی استان خوزستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مجاهدانی که با فداکاری و ایثار در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، در این خصوص گفت: نام ایران اسلامی گره‌خورده و بخش عظیم و جدانشدنی از تاریخ مردمان سرزمین مقدسی است که نقش بزرگی در شکل‌گیری و پیشرفت علم و ارتقاء کشور داشته است.

فکاری با تشریح اهداف خود از صعود به این کوه، تصریح کرد: این اقدام در راستای طرح ملی سیمرغ کوه‌های ایران و معرفی این طرح صورت گرفت.

این کوهنورد خوزستانی با اشاره به گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و صیانت از حریم آب‌های سرزمینی ایران و نام پاینده خلیج همیشه فارس از از دیگر اهداف خود خاطرنشان کرد: این صعود طی روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه جاری به همراه منتخبی از کوهنوردان خوزستانی انجام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1022384

مهمترین اخبار ایران و جهان: