نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 18:46

بکارگیری تجهزات الکترونیک سرعت پلیس را در کشف جرم افزایش می‌دهد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی به دوربین‌های مجهز و پیشرفته، گفت: بکارگیری تجهزات الکترونیک سرعت پلیس را در کشف جرم افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: تجهیز کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی استان به دوربین‌های مجهز و پیشرفته یکی از مطالبات ما برای ارتقا امنیت است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن پلیس می‌تواند مأموران را به سمت کشف علمی جرم سوق دهد، افزود: اگر بتوانیم به سمت کشف علمی جرایم حرکت کنیم قادر خواهیم بود به سرعت بسیاری جرم‌ها را مهار و از وقوع آنها پیشگیری کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با تجهیز کلانتری‌ها به امکانات الکترونیکی پیشرفته به آنها کمک کرده ایم تا حوزه استحفاظی خود را به خوبی پوشش داده و راحت تر امکان کشف جرم و دستگیری افراد مجرم را داشته باشند.

حاجیان با اشاره به کوتاه بودن فاصله وقوع جرم تا کشف آن در کشورهایی که پلیس الکترونیک دارند، گفت: ضرورت دارد با کمک دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول در کشور شرایط الکترونیکی شدن پلیس جمهوری اسلامی نیز فراهم شود.

وی از اهتمام پلیس برای ایجاد فضایی امن و بانشاط در جامعه سخن گفت و افزود: خوشبختانه نگاه فرهنگی پلیس به خیلی از مسائل باعث شده تا امروز مردم نگاهی متفاوت به این نیروی نظامی داشته باشند.

حاجیان با اشاره به اینکه مردم از پلیس امنیت و آرامش را مطالبه می‌کنند، بیان کرد: شهروندان نیز مطمئن باشند همکاران ما هدفی جز تحقق این مهم ندارند و آسایش خود را فدای امنیت آنها می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: نکته‌ای که بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد این است که زمانی در جامعه احساس امنیت وجود خواهد داشت که پلیس مقتدر باشد، بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادها موظف هستند به افزایش اقتدار و شانیت پلیس در جامعه کنند چرا که در نهایت، نفع این کار برای شهروندان و اعضای آن جامعه خواهد بود.

وی به ظرفیت‌های عظیم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم استان ما توسعه پیدا کند نباید نگاه امنیتی روی آن باشد، این نگاه می‌تواند بسیاری از زیرساخت‌های توسعه‌ای را نابود کند.

سردار حاجیان با بیان اینکه نگاه امنیتی، کرمانشاه را از توسعه بازخواهد داشت، افزود: قالب کردن نگاه توریستی و فرهنگی به این استان مزایای فراوانی به همراه خواهد داشت و زمینه‌های توسعه و رونق هرچه بیشتر این دیار را فراهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268840

مهمترین اخبار ایران و جهان: