نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 14:26

هنرستان جوار مرز در گلستان احداث می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به اینکه استان گلستان با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد، تلاش داریم تا هنرستان جوار مرز را در نقطه صفر مرزی دایر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سیدرضا نظری در مراسم بهره برداری از هنرستان دخترانه  تمام خیرساز مرحوم احمد محمدی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان گلستان به سمت تولیدی و فروش محصولات خود پیش رفتند و این هنرستان در آینده نزدیک پوشاک و لباس فرم مدارس شهرستان را تولید و عرضه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از هنرستان های استان گلستان بقدری توانمند شده که محصولات تولیدی خود را به کشورهای دانمارک، سوئد و کشورهای دیگر صادرمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گلستان با کشور ترکمنستان هم مرز است تلاش داریم تا هنرستان جوار مرز با هدف دیپلماسی مهارت، مهارتی ناب بومی را در نقطه صفر مرزی احداث کنیم.

* مدارس ۲۹ روستای گنبدکاووس بصورت کانکس مدیریت می‌شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان ۲۹ روستای گنبدکاووس در کانکس تحصیل می‌کنند.

امانقلیچ شادمهر اظهار کرد: در استان گلستان حدود ۱۵۰ دانش‌آموز مبتلا به بیماری اوتیسم بوده و بیش از ۵۰ نفر آنها پتعلق به شرق گلستان هستند.

وی تصریح کرد: در استان تنها یک مدرسه اوتیسم دایر بوده و با توجه به تعداد کثیر این بیماران، احداث مدرسه اوتیسم در گنبدکاووس با محوریت شرق گلستان ضرورت دارد.

* گنبدکاووس نیازمند پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه تمام امتحانات پایه دهم تا دوازدهم بصورت الکترونیک تصحیح شده و به منزله برگزاری کنکور است و از طرف دیگر این نمرات در قبولی دانش‌آموزان در کنکور تاثیرمستقیم دارد لذا راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برای داشتن سالن مطالعه ویژه الزامی است.

عراز‌محمد‌ مغربی‌قوجق اظهار کرد: گنبدکاووس با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری دارای ۸۴ هزار نفر دانش‌آموز دارای ۴۴۲ آموزشگاه دولتی و ۸۴ آموزشگاه غیردولتی بوده و در بخش نوار مرزی فاصله بین روستاها بسیار زیاد بوده و گاها دانش‌آموزان مسافت طولانی را برای تحصیل طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: هنرستان دخترانه تمام خیرساز مرحوم احمد محمدی یکی از پروژه های مهم کشوری بوده که با امکانات و استاندارد روز جهانی در وسعت هزارو ۹۶۰ مترمربع در دی ماه ۹۹ کلنگ زنی شده و در زیربنا دو هزارو ۱۳۷ مترمربع در سه طبقه با ۱۲ کلاس، سالن مطالعه، سالن ورزشی سرپوشیده،سالن اجتماعات، پایگاه تخصصی با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان پایان سال گذشته به بهره برداری کامل رسید و امروز رسما افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس در منطقه محروم استان واقع شده با نگاه ویژه و خارج از بروکراسی اداری دستور تکمیل پروژه استخر دانش‌آموزی و احداث پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داده شود.

وی ادامه داد: امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و با حضور خانم صفیه سرجامی عملیات اجرایی آموزشگاه اوتیسم در زمینی به مساحت سه هزارو ۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۵۰۰ مترمربع توسط خیر گنبدی علی محمد چوپانی با پیش بینی اعتبار چهار میلیارد تومان آغاز شد.

مغربی‌قوجق گفت: همپنین رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدرسه فرسوده روستای آق‌آباد و مدرسه کانکسی روستای قورپلجه بازدید کرد و دستور دادند که این مدرسه کانکسی هرچی زودتر ساماندهی شود.

وی بیان کرد: در مدرسه کانکسی روستای قورپلجه در یک شیفت ابتدایی ۲۱ کلاس درس با بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که فضای آموزشی مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم نیست.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268484

مهمترین اخبار ایران و جهان: