نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 16:09

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری در اردبیل

اردبیل-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری اردبیل با محوریت اصلی کتاب و کتابخوانی در هفته آخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

ملیحه ملک‌زاده فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعال بودن مراکز کانون پرورشی در طول سال اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری اردبیل با محوریت اصلی کتاب و کتابخوانی در هفته آخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و وجود زمان زیاد برای اوقات فراغت برنامه‌های کانون پرورشی با قوت و شدت بیشتر در قالب برگزاری کارگاه‌های هنری، فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود که در این راستا تمام مراکز با محوریت اصلی کتاب و کتابخوانی در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کتاب کارگاه‌های هنری و ادبی برای گروه سنی ۷ تا ۱۷ سال عضوگیری خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه بچه‌ها در طول سال علاوه بر شرکت در کارگاه‌ها و امانت و مطالعه کتاب‌ها در ویژه برنامه‌هایی که مختص ایام تابستان و عموم اعضا هست، می‌توانند شرکت کنند، افزود: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام تابستان ویژه برنامه ماه محرم و برنامه‌های هفته اردبیل می‌توان اشاره کرد که در قالب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در خدمت بچه‌ها خواهیم بود.

ملک‌زاده فرد با تاکید بر اینکه این کارگاه‌ها به صورت متمرکز در تمام استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۴ مرکز ثابت فرهنگی در سطح استان اردبیل وجود دارد که همه این مراکز در تمامی هفته‌ها این برنامه‌ها را اجرا خواهند کرد و متقاضیان نیز می‌توانند به صورت مستمر در این کلاس‌ها تا تکمیل دوره شرکت کنند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های اجرا شده توسط کانون پرورشی در دهه کرامت گفت: اجرای ویژه برنامه دهه کرامت در ۵ مرکز شهر اردبیل با حضور مسئولین استانی، مستقر شدن موکب فرهنگی هنری کانون در پیاده راه عالی قاپو و اجرای انواع فعالیت‌ها از جمله نقاشی، کاردستی، فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های برگزار شده در این ایام بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به همزمانی دهه کرامت با سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این همزمانی موجب برگزاری ویژه برنامه‌های بسیاری در تمامی مراکز استان شد از جمله برپایی ایستگاه‌های نقاشی و برنامه‌های دهه میلاد با هدف آشنایی کودکان با سیره ائمه اطهار و اهل بیت و قرآن بود که با استقبال گسترده بچه‌ها روبرو شد.

ملک‌زاده فرد با اشاره به وجود چندین مراکز سیار و ثابت در سطح استان گفت: بر حسب نیاز مراکز سیار به صورت امداد فرهنگی به روستاها ارسال می‌شود که این طرح در راستای توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی به منظور ارائه خدمات فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه نشین اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: کاروان پیک کانون استان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شهری و روستایی که دسترسی مناسب به خدمات فرهنگی ندارند برای کودکان و نوجوانان این مناطق به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259240

مهمترین اخبار ایران و جهان: