نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:45

سبزه‌میدان زنجان بازار جهانی صنایع‌دستی می‌شود

زنجان-وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پروژه سبزه‌میدان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به زودی تبدیل به بازار جهانی صنایع‌دستی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی عصر پنج شنبه در جریان بازدید از پروژه سبزه‌میدان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، به برخی از شهرهای این استان و پروژه‌های مربوطه رسیدگی کردیم، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شهر زنجان به میانه، تصمیم گرفتیم از پروژه سبزه‌میدان این شهر نیز بازدیدی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه فارغ از سفر امروز در سفر مستقل به استان، مسائل مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و دوباره به این شهر سفر خواهیم کرد، ادامه داد: پروژه سبزه‌میدان که از گذشته به اجرا گذاشته شده و در ماه‌های اخیر مراحل تکمیلی آن محقق شده است، اگر با همین برنامه‌ریزی به اتمام برسد، در نوع خود پروژه‌ای کاملاً متفاوت و کم‌نظیر خواهد بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همین خصوص خاطرنشان کرد: بدو شک با برنامه‌ریزی محتوایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، به جرأت می‌توان گفت سبزه‌میدان زنجان تبدیل به الگویی بی‌بدیل به طور مشخص در حوزه صنایع‌دستی خواهد بود.

ضرغامی با یادآوری اینکه شنبه هفته آینده روز جهانی صنایع‌دستی بوده و با توجه به این موضوع، مستلزم این بود که پروژه سبزه‌میدان را از نزدیک بازدید کنیم، ابراز کرد: امروز به عینه می‌بینیم که مزیت‌ها و خدماتی در قالب این پروژه در نظر گرفته شده است که این مزیت‌ها بعد از وارد شدن به فاز اجرایی، خود را نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پروژه سبزه‌میدان به ایران کوچک تبدیل شده و صنایع‌دستی کل کشور در آن به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: ایران با برخورداری از 299 رشته، مقام اول صنایع‌دستی دنیا را در اختیار داشته و در برخی از رشته‌های صنایع‌دستی نیز در سطح جهانی بی‌بدیل است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سبزه‌میدان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که امروز داشته و در آینده به مزیت‌های آن افزوده می‌شود، تبدیل به بازار جهانی صنایع‌دستی شده و از کل کشور شاهد استقرار غرفه‌های صنایع‌دستی در سبزه‌میدان زنجان خواهیم بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به فروش محصولات صنایع‌دستی و بازار این حوزه، تاکید کرد: امروز این بازار از نظر ما مطلوب نبوده اما تلاش شده است تا مشکلات این بخش از جمله کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی و بسته‌بندی این محصول که بسیار حائز اهمیت است، احصا شود.

ضرغامی با بیان اینکه در حوزه صادرات صنایع‌دستی با مشکلاتی مواجه بودیم، اظهار کرد: تلاش کردیم بخش زیادی از این مشکلات از جمله پیمان‌سپاری ارزی، عوارض، مالیات و ... را در حوزه صنایع‌دستی مرتفع کنیم، به همین خاطر امروز از نظر ما منعی برای صادرات صنایع‌دستی وجود ندارد.

این مسئول در خصوص طرح توسعه گردشگری غار کتله‌خور نیز خاطرنشان کرد: به زودی بازدیدی از این طرح خواهیم داشت اما تا آن موقع نمی‌توان در مورد گزارش‌های رسیده به قطعیت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271640

مهمترین اخبار ایران و جهان: