نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:33

واکنش کاخ سفید به بازگشایی سفارت تهران در ریاض

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به طور تلویحی از بازگشایی سفارت ایران در عربستان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری مشترک با سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، به بازگشایی سفارت ایران در عربستان سعودی، واکنش مثبتی نشان داد.

کربی در واکنش به بازگشایی سفارت تهران در ریاض بعد از هفت سال گفت: به طور کلی می‌توانم بگویم که ما از یکپارچگی، گفتمان و شفافیت بیشتر در سراسر منطقه حمایت می‌کنیم.

وی با تکرار ادعای بی‌اساس واشنگتن مبنی بر اقدامات بی‌ثبات‌کننده تهران در منطقه، افزود: اگر بازگشایی سفارت ایران در ریاض به شفافیت بیشتر اقدامات آنها و دلایل این اقدامات، تنش‌زدایی و کاهش رفتار بی‌ثبات‌کننده آنها همچون رهگیری کشتی‌ها در تنگه هرمز منجر شود، آنگاه تمام این تحولات مثبت خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز با اشاره غیرمستقیم به بازگشایی سفارت ایران در عربستان، توافق آبراهام را چارچوبی منطقه‌ای برای همکاری بین کشورهای منطقه توصیف کرده و گفته بود که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای آمریکا منفعت دارد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت است که «سفارت و سرکنسولگری کشورمان در ریاض و جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه۱۷ خرداد بازگشایی خواهد شد.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265640

مهمترین اخبار ایران و جهان: