نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 17:24

پلیس اسپانیا مداخله روسیه در بمب‌های پستی را رد کرد

مقامات اسپانیا اعلام کردند که بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره که در طول هفته گذشته به برخی سفارتخانه‌های این کشور ارسال و منفجر شده، احتمالا کار یک «شخص» بوده و روسیه در آن دخالتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «لا سکستا»، پلیس اسپانیا مداخله سرویس اطلاعاتی روسیه در انفجار بسته‌های پستی در مادرید را رد کرد.

این شبکه تلویزیونی به نقل از مقامات دخیل در پرونده تحقیقات بسته‌های انفجاری در اسپانیا، اعلام کرد که این انفجارها کار یک «شخص» در داخل خاک این کشور انجام شده است.

یک بسته حاوی مواد منفجره روز چهارشنبه به سفارت اوکراین در مادرید تحویل و در دست یکی از کارمندان سفارت منفجر شد. در پی این انفجار انگشتان این شخص دچار آسیب‌دیدگی شد.

به‌دنبال این حادثه، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین به تمام سفارتخانه‌های این کشور دستور داد تا تدابیر امنیتی را افزایش داده و آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز انگشت اتهام را به سمت مسکو نشان گرفت و روسیه را به انجام عملیات تروریستی متهم کرد.

روسیه هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرد و سفارت این کشور در اسپانیا، در کانال تلگرامی این سفارتخانه تاکید کرد که «مسکو هرگونه تهدید یا عملیات تروریستی به ویژه علیه هیئت‌های دیپلماتیک را محکوم می‌کند.»

در طول هفته گذشته، ۶ بسته حاوی مواد منفجره به سفارتخانه‌های اوکراین و آمریکا در مادرید، وزارت دفاع اسپانیا، اقامتگاه پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور، یک مرکز ماهواره‌ای در پایگاه هوایی «تورخون دی آردوز» و کارخانه تولید سلاح «اینستالازا» در زاراگوزا تحویل داده شد.

تحقیقات پلیس اسپانیا حاکی از آن است که همه این نامه‌ها و بسته‌ها شبیه به هم بوده و در پاکت‌های قهوه‌ای یکسان و مجهز به سیم انفجاری و مواد منفجره‌ای که در فروشگاه‌های عرضه ترقه قابل یافت است، به اهداف و سفارتخانه‌های موردنظر ارسال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893240

مهمترین اخبار ایران و جهان: