نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 20:54

بهسازی پارک ۴۳۰۰ هکتاری کبودوال/المان میدان ولایت بازطراحی می شود

علی آبادکتول- شهردار علی آبادکتول با اشاره برنامه های متعدد برای توسعه خدمات در پارک چهار هزار و ۳۰۰ هکتاری کبودوال گفت: امسال دو اِلمان شهری با اعتبار هفت میلیارد تومان در شهر بنا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کوهستانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در علی آبادکتول اظهار کرد: پروژه‌های متعددی برای زیباسازی و بهسازی فضای محیط شهر علی آباد در سال جاری پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به احداث المان نواربافی در غرب شهر، با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و المان میدان ولایت با ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

شهردار علی‌آبادکتول افزود: بودجه سال جاری این نهاد غیردولتی ۲۱۰ میلیارد تومان که به طور مساوی و در سه حوزه هزینه‌های جاری، عمرانی و سرمایه گذاری هزینه خواهد شد.

وی گفت: به طور روزانه ۳۶ تن زباله توسط ۶۰ پاکبان از سطح شهر علی آباد جمع‌آوری می‌شود که به طور ماهانه حدود ۱۱ میلیارد ریال هزینه به شهرداری تحمیل می‌کند.

کوهستانی اضافه کرد: دغدغه‌ها و چالش‌های حقوقی مربوط به احداث تله کابین در پارک جنگلی کبودوال برطرف شده و به زودی و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر علی آباد اجرای این پروژه به مناقصه گذاشته خواهد شد.

شهردار علی‌آبادکتول ادامه داد: احداث تله کابین و بهره گیری از منافع اقتصادی و ثمرات آن حق همه مردم علی آباد است و نباید در انحصار گروه خاص قرار بگیرد.

وی افزود: براساس آخرین برآوردها احداث تله کابین به طول ۶.۵ کیلومتر، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که این پروژه اساسی با مشارکت بخش غیردولتی انجام می‌شود.

کوهستانی همچنین به پیش خرید پیشرفته‌ترین بالابر آتش نشانی برای این شهرستان اشاره کرد و گفت: هزینه خرید این بالابر ۱۸ متری حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۷۰ درصد مبلغ تاکنون پرداخت شده و اوایل تابستان به آتش نشانی علی آبادکتول تحویل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245362

مهمترین اخبار ایران و جهان: