نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 14:44

پیشرفت‌های انقلابی را مرهون ولایتمداری و انقلابی‌گری مردم هستیم

اردبیل-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جاهایی که انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته است در سایه ولایتمداری و انقلابی گری مسئولان و دلسوزان نظام بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذالنور پیش از ظهر چهارشنبه در اجلاسیه شهدای روحانی در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: امروز هر چه در کشور گرفتاری و مشکل وجود دارد به خاطر دور شدن از خط ولایت و روحیه انقلابی گری است و بهتر است این زنگ خطر را با گوش جان درک کنیم که پیشرفت‌های کشور در سایه ولایتمداری و انقلابی گری محقق می‌شود.

ذالنور با تبیین نقشه دشمن در ایجاد خاورمیانه جدید تصریح کرد: در برابر این نقشه جمهوری اسلامی ایران با آگاهی و بصیرت ایستاد و اجازه نداد تا تلاش دشمن در این مسیر محقق شود و گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش بخواهند در این منطقه جولان دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیت در همه ادوار تاریخی با روشنگری و بصیرت در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و در عصر معاصر نیز اجازه نداده تا انقلاب اسلامی سقوط کند.

ذالنور با بیان سه دسته از مشکلات کشور اظهار کرد: در برخی از حوزه‌ها تحریم نه تنها اثرگذار نبوده بلکه ما با دور زدن تحریم‌ها توانستیم به خودکفایی واقعی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نمونه این عرصه را دستیابی به تجهیزات و تسلیحات نظامی عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌های کشور در این حوزه به اذعان همه محیرالعقول است.

ذالنور ادامه داد: عرصه سوم عرصه‌ای است که دشمن برای کارشکنی در این عرصه هدفگذاری کرده بود اما مسئولان با روحیه انقلابی و با بیرق ولایت سعی کردند تا به سلامت از این تهدیدها و تحریم‌ها عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌ها نگاه غربگرا و خودباختگی فرهنگی فضای نابسامانی را شکل داده که نمونه‌هایی از آن را در جامعه شاهدیم که ثمره این پلشتی‌ها فیش‌های حقوقی نجومی و هدررفت منابع کشور بوده است.

ذالنور اضافه کرد: ویرانی‌ها به هیچ وجه تعلقی به انقلاب ندارد بلکه نتیجه تفکر واگرایی و نگاه به غرب است و جایی که ما پیشرفت داشتیم این عرصه‌ها متعلق به انقلاب است و قطعاً در این حوزه‌ها با تفکر بسیجی و انقلابی توانسته ایم جبهه پیشرفت و توسعه را به شایستگی فتح کنیم.

روحانیون سپر بلای مردم هستند

نماینده مردم قم در شورای اسلامی یاد و خاطره ۴ هزار شهید روحانی را در کشور گرامی داشت و اظهار کرد: در استان اردبیل نیز ۳۸ شهید روحانی جان در طبق اخلاص گذاشتند تا از این کشور و حیثیت آن دفاع کنند.

ذالنور تلاش دشمن را در توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی یادآور شد و بیان کرد: هدف دشمن سقوط کامل نظام اسلامی و تجزیه کامل کشورمان بوده که برهمین اساس جنگ تحمیلی، کودتاهای مختلف در کشور و دیگر خباثت‌های استکبار ظهور و بروز یافته است.

وی با بیان خاطراتی از فتوحات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در حالی که نظام شرق و غرب صدام دیکتاتور را تجهیز کردند تا علیه این انقلاب به پا خیزد در شهرهای مختلف کشور درگیری‌های خونین جریان‌های خلق، کومله، منافقان، جریان‌های کمونیستی و … را شاهد بودیم که کشور را به نقطه آشوب کشانده بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن با همه خباثت و وحشی گری خود نتوانست در آن مقطع به اهداف خود دست پیدا کند چرا که ملت ایران با ریشه عمیق باورها و اعتقادات دینی سعی کردند از این کشور و پرچم عزتمند جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

ذالنور افزود: در جنگ نابرابری که غرب و شرق علیه انقلاب تدارک دیدند ما با وجود رقابت نامتوازن در سایه روحیه معنوی، اعتقادی، شهادت طلبی، خداترسی و ولایتمداری موفق شدیم بر همه آنها پیروز شویم.

دبیر سابق کنگره شهدای روحانی کشور با برشمردن نقش تأثیرگذار روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در کنار نقش کلان و کلی روحانیون که در تدبیر امام راحل نمود پیدا کرده بود نقش پشتیبانی روحانیون بسیار ارزنده بوده و در حقیقت روحانیون در اوج مظلومیت از رزمندگان اسلام حمایت کردند.

ذالنور محور مسئولیت پذیری، فرماندهی و حضور تخصصی روحانیون را در جنگ یادآور شد و گفت: حتی روحانیون در نقش غواص، خلبان، راننده تانک و … در جنگ حاضر شده و جانفشانی داشته اند.

وی محور تبلیغی روحانیون را در دوران دفاع مقدس یادآور شد و بیان کرد: در این عرصه حتی ۴۲ نفر از ائمه جمعه و امامان جمعه موقت و مراجع تقلید نظیر آیت الله مشگینی حضور داشتند و در خط مقدم جنگ مجاهدت کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رزمی – تبلیغی روحانیون در دوران دفاع مقدس گفت: روحانیون در همه ۴۳ سال گذشته و حتی قبل از انقلاب سپر بلای مردم بودند و پیوندی ناگسستنی با مردم و ولایت دارند.

ذالنور در پایان سخنان خود اظهار کرد: فرمان امام در ایام جنگ فصل الخطاب تمام مدیریت‌ها بود و ما به وجود پیشوای مجاهد و مدبری افتخار می‌کنیم که جنگ هشت ساله را به شایستگی مدیریت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252518

مهمترین اخبار ایران و جهان: