نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:56

مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم/ طلاب برای تربیت دانش‌آموزان وقت بگذارند

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با مهم خواندن فرهنگ و این که نفوذ دشمن عمدتا از طریق فرهنگ بوده است، گفت: طلاب باید با حوصله و دقت کار تربیت را با دانش‌آموزان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در جلسه با طلاب طرح امین، با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و امام جواد (ع) و تقارن آن با دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: طلاب باید با حوصله و دقت کار تربیت را با دانش‌آموزان انجام دهند.

وی ادامه داد: باید بدانیم چگونه با دانش‌آموزان سخن بگوییم و چه چیزی را یاد بدهیم، زیرا دانش‌آموزان بالاترین و مهمترین عنصر نظام آموزش و پرورش هستند و تمام تشکیلات عظیم آموزش و پرورش صرفا برای دانش‌آموزان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با مهم خواندن فرهنگ و این که نفوذ دشمن عمدتا از طریق فرهنگ بوده است، افزود: آمریکا وقتی وارد افغانستان شد به عنوان اولین کار محتوای کتاب‌های درسی آن کشور را عوض کرد چون برای این کار برنامه داشتند، زیرا فرهنگ اساس کار است و می‌توان امور آیند کشورها را تغییر داد.

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم که خارجی‌ها اگر کار عام‌المنفعه‌ای هم انجام می‌دهند با برنامه این کار را انجام می‌دهند زیرا اگر غلبه کنند عواطف و فرهنگ ما را در دست خواهند گرفت و آینده کشور را متناسب با خواست خود تغییر می‌دهند.

آیت‌الله علما یادآور شد: همین بی‌حجابی خانم‌ها که به دستور غربی‌ها و توسط رضا شاه انجام شد برای نیل به آینده مردم و در قبضه گرفتن امور کشور بوده است تا بتوانند سرمایه‌های عظیم ایران را به تاراج برند.

وی پیرامون اهمیت تربیت در برنامه‌های کشور، تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس را فرزندان ما چگونه مدیریت کردند، در کنار عملیات‌های ظفرمند نظامی کارهای عظیم فرهنگی هم انجام می‌شد، لذا باید طلبه‌های جذب شده در آموزش و پرورش بدانند چگونه با دانش‌آموزان سخن می‌گویند و رفتار می‌کنند باید به دانش‌آموزان طریق فکر کردن و اندیشیدن یاد داد تا آنان بتوانند در فضای تعلیم و تربیت به انسان‌های مفیدی تبدیل شوند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: طلاب باید با حوصله امر مهم تربیت را انجام دهند و در کنار آموزش که انجام می‌شود تربیت را هم به خوبی انجام دهند زیرا امامین انقلاب توجه خاصی به امر تعلیم و تربیت دارند و این از اهمیت و جایگاه ممتاز تعلیم و تربیت نشأت می‌گیرد، لذا باید به درستی بچه‌ها را تربیت کنیم زیرا اگر این مقوله تربیت درست شود بقیه موارد درست خواهند شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014962

مهمترین اخبار ایران و جهان: