نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:12

تداوم وزش باد در اردبیل/ سرما و یخبندان در راه است

اردبیل- شهردار اردبیل گفت:براساس نقشه‌های هواشناسی طی امشب به دلیل تقویت پرفشار سطح زمین علاوه بر تداوم وزش باد، دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و هوای سرد و یخبندانی در اردبیل حاکم می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امشب تا صبح فردا به دلیل تقویت پرفشار سطح زمین علاوه بر تداوم وزش باد جنوب غربی، دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و هوای سرد و یخبندانی در اردبیل حاکم می‌شود.

وی افزود: همچنین طی امروز در مناطق مرکزی و جنوبی استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد تند تا نسبتاً شدید ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: آسمان مناطق شمالی استان نیمه ابری تا ابری بوده و در بعضی ساعات بارش خفیف باران نیز احتمال می‌رود.

محمدی افزود: در سه روز اول هفته آینده با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان اغلب مناطق استان صاف تا نیمه ابری بوده و به دلیل وزش باد در طول روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از عصر دوشنبه با تقویت کم فشار سطح زمین سرعت وزش باد در سطح استان تشدید شده و از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به استان علاوه بر تداوم وزش باد شدید، در مناطقی از استان بارش باران و برف نیز پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته با شمالی شدن جریانات جوی، آسمان استان ابری و مه آلود شده و ضمن سرد شدن هوای استان بارش به صورت برف خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016918

مهمترین اخبار ایران و جهان: